יום העיון בשדרות
יום העיון בשדרותצילום: דוברות

עשרות משתתפים משדרות ומעוטף עזה נטלו חלק ביום עיון מקצועי תחת הכותרת 'פיקוח הנפש', על חשיבות הטיפול המיידי בנפגעי חרדה.

יום העיון, נפתח בדברי ברכה של הילה גונן ברזילי, מנהלת מרכז חוסן העירוני, שהסבירה את חשיבותו של יום העיון ואת המסקנות והעקרונות ההלכתיים שידוברו בו.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי שיתוף את הנוכחים בסיטואציות שחווה בעיתות הסלמה ביטחונית שהיון בעיצומן של שבתות, במסגרת תפקידו.

בחלק המקצועי של היום התקיימה הרצאה של מרים שפירא, מנכ"לית מהות ישראל ופסיכולוגית קלינית.

שפירא, תושבת השומרון, הקימה את ארגון מהות ישראל לאחר אינספור מקרים שבו נחשפו התושבים לאיומים ביטחוניים תמידיים ודיברה על ההיבטים הפסיכולוגיים של טיפול בנפגעי חרדה ועל חשיבות ההתערבות ראשונית בעת חירום, תכליתה ומהלכה וכןעקרונות במניעת תחלואה בעקבות אירוע טראומטי.

לאחר מכן התקיימו קבוצות למידה בהנחיית מנהיגי קהילות ובעלי תפקידים שחוו אירועי טרור בשבת, הרב רא"ם הכהן רב הישוב עתניאל, הרב גבי קדוש שכיהן כרב הישוב גני טל בגוש קטיף, הרב חיים סאסי תושב העיר ואחראי תחום הלכה של סניף שדרות בארגון איחוד הצלה, חיה שכנר וחדווה אריאל.

בסוף היום, שמעו הנוכחים שיחה על העקרונות ההלכתיים לתפקוד שומרי שבת בחירום מהרב דרור טויל.

הרב טויל, עמד על ההיבטים ההלכתיים להתיר פעולות אסורות בשבתות. היום הסתיים בהרצאה של יו"ר זק"א, יהודה משי זהב ששיתף את הנוכחים בדילמות הלכתיות שחווה.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, סיכם ואמר כי "יום העיון הזה חשוב מאוד כדי לתת את הכלים לבעלי תפקידים בקהילה, שיידעו לתת מענה בזמן אמת על הצד הטוב ביותר, שדרות כעיר למידה, לומדת ומלמדת, נותנת מנסיונה בכל מה שקשור לתפקוד בשגרה ובחירום".

סגן ראש עיריית שדרות ומחזיק תיק תרבות יהודית, אלעד קלימי, הוסיף כי "יפה לראות שמשדרות תצא הבשורה, ולכאן מגיעים בעלי תפקידים מהרשויות הסמוכות, ללמוד ולקבל את הארגז כלים המושלם לטיפול והעצמת החוסן בקהילה, יחד עם כל ההיבטים ההלכתיים המורכבים בעיתות חירום".