דראפיץ'. קבוצתו תעמוד לדין בגלל האוהדים
דראפיץ'. קבוצתו תעמוד לדין בגלל האוהדיםצילום: פלאש 90

נהמות לעבר שחקנים שחומי עור בשני מקרים שונים שהביאו להפסקת משחק והשלכת בקבוק מים ליטר וחצי לעבר שופט. מכבי נתניה תעמוד לדין משמעתי בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל ביום רביעי הקרוב בשל אירועי גזענות והתפרעות של אוהדיה, כך הודיע תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף.

הנתנייתים יעמדו לדין בעקבות דו"חות שיפוט קשים ביותר כנגדם, בשני משחקים שונים ורצופים.

כבר לפני שבוע, במשחק מול נס ציונה נהמו אוהדי נתניה אל עבר שחקניה שחומי העור של העולה החדשה מנס ציונה. בדו"ח השיפוט מהמשחק ההוא נכתב כי "בדקה ה-80 נשמעו נהמות מיציע שאוכלס באוהדי מכבי נתניה אל עבר שחקני נס ציונה". בדו"ח נכתב כי מדובר היה בקומץ אוהדים בלבד של כ-50-30 אוהדים, ומאחר בין היתר שלא מדובר בקבוצה בעלת סיקור תקשורתי גבוה כשל הקבוצות הגדולות יותר, דו"ח זה מוסמס ולא הגיע לבית הדין כמו גם מקרה של השלכת בקבוק מים ליטר וחצי לעברו של שופט המשחק לאחר הנפת כרטיס אדום לעבר הקפטן שלהם אלמוג כהן.

וכשמעלימים עין ולא מגיבים, הגזענות והאלימות מרימה את הראש.

השבוע חזרו האירועים המכוערים על עצמם כשהפעם היו אלו שחקני הפועל כפר סבא שהותקפו בידי אוהדי נתניה, במה שגרם להפסקת המשחק, כמצופה וכמוסכם על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל במקרה של קריאות גזעניות.

על פי דו"ח השיפוט במשחק מול כפר סבא, "במהלך המחצית הראשונה נשמעו על ידי הקהל של אוהדי נתניה נהמות לעבר שחקן כפר סבא בנג'מין קוקו על ידי מספר אנשים בודדים".

שופט המשחק כתב כי "שמעתי את הקריאות והרגעתי את השחקן. לאחר מספר דקות פנה אליי קוקו אך הסברתי לו שקריאות בוז ושריקות הן תקינות ושאני עירני לחלוטין למתרחש. השחקן קיבל את ההסבר שלי".

הקריאות הגזעניות לא חדלו אלא המשיכו ביתר שאת. "בדקה ה-25 נשמעו קריאות על ידי עשרות אוהדי נתניה לעברו של קוקו מהקהל. עוזר השופט ואני שמענו את הקריאות. בעקבות כך בדקה ה-26 הופסק המשחק בהתאם לנוהל קריאות גזעניות, והכרוז הודיע את ההודעה. יש להדגיש שלאחר מכן לא נשמעו יותר קריאות גזעניות או נהמות" נכתב בדו"ח החמור.

יש לציין כי במכבי נתניה הגיבו כבר מיד אחרי המשחק לאותן קריאות גזעניות כשאמרו כי "מקומם של גזענים לא בקרבנו. מכבי נתניה תמיד היתה קבוצה פלורליסטית ומקום אוהב ומכיל לכל גזע, צבע ולאום! לא המועדון ולא הקהל שלו יקבל קללות ונהמות גזעניות ביציעים, או כל התנהגות מפלה ובריונית אחרת. את הכתם הזה אנחנו לא נשא על סמל המועדון".

עם זאת נראה כי הפעם בית הדין יהיה חייב להטיל עונש כבד על הקבוצה מהשרון אשר מגיעה אליה עם אירועים חוזרים ונשנים של גזענות.