יונתן כהן ואצילי חוגגים ניצחון דרמטי הערב
יונתן כהן ואצילי חוגגים ניצחון דרמטי הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

ב-26 בפברואר 1994 הובסה מכבי ת"א באחת התבוסות הכואבות בחיי אוהדיה, כשספגה לא פחות מחמישה שערים בידיי מכבי חיפה. עד כדי כך כאב לאוהדים התל אביבים שהדבר נכנס לאחד מנכסי צאן הברזל בשירה הישראלית כשחברי להקת משינה כתבו על כך בשירם 'להתראות נעורים שלום אהבה'.

הרבה שנים עברו מאז, חיפה זכתה באליפויות והתרסקה, תל אביב עשתה את הכיוון ההפוך והערב (שני) נפגשו השתיים כשהן בשיאן, למשחק ישיר, ראש בראש, על המקום הראשון בטבלת ליגת העל בכדורגל, כזה שאולי עתיד להכריע את גורל האליפות.

רבות נאמר ונכתב לפני, קבוצת ההגנה הטובה בליגה מול קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, השחקנים הטובים בליגה ומה לא, והאמת? כמו שזה נראה, זה בהחלט היה כזה - משחק עונה ללא ספק, אולי מהטובים ביותר שראו אוהדי הכדורגל בישראל בעשור האחרון.

האורחים מת"א שהפסידו לחיפאים רק פעם אחת ב-25 משחקי הליגה האחרונים ביניהן, באוקטובר 2016, פתחו את המשחק בטירוף כאשר כבר בדקה ה-13 עלו ליתרון משער של אבי ריקן לאחר טעות נוספת של בלם חיפה סיינסבורי בפעם השניה מולם, כמו במשחק בסיבוב הקודם ביניהן.

ממש עם פתיחת המחצית השניה, בדקה ה-48 התל אביבים הכפילו את התוצאה והחיפאים ואוהדיהם הרבים היו מוכים הלם ותדהמה ונראה היה כי זהו רק עניין של זמן עד לקריסה ולהשפלה. אך לא מכבי חיפה של העונה.

ניקיטה רוקאביציה, מלך שערי ליגת העל צימק את התוצאה בדקה ה-60 וכעבור 2 דקות בלבד חזרה חיפה למשחק משער אדיר בוולה לחיבורים של ווילדסחוט.

יונתן כהן החטיא בעיטת עונשין מ-11 מטרים לזכות התל אביבים בדקה ה-69 אך תיקן במהרה כשעט על הריבאונד בדרך ל-3:2 והפעם זה באמת עשה רושם שכך ייגמר המשחק. ושוב, לא עבור חיפה של העונה.

מוחמד עוואד בשער יפייפה בדקה ה-88 הימם את כל אוהדי תל אביב והקפיץ את עשרות אלפי האוהדים החיפאים שמילאו את האצטדיון הביתי מפה לפה, אך אקורד הסיום היה של האורחים מת"א, אלה שלפני 26 שנים חזרו עם הראש בין הידיים מחיפה - כאשר יונתן כהן, השחקן הטוב ביותר בליגת העל כיום, כבש את השני שלו עמוק בתוך תוספת הזמן, שניה לפני סיום המשחק, בדקה ה-93 ושלח את אוהדי תל אביב לביתם עם הראש בעננים והמקום הראשון בטבלת ליגת העל בכדורגל בפער של 6 נקודות מהשניה.

הירוקים מחיפה לא היו קרובים לניצחון ולמעשה מסיימים משחק נוסף מול היריבה מת"א בבית ללא ניצחון כבר מאז 2012. חיפה מפסידה לראשונה מזה 12 משחקי ליגה, בדומה לרצף הניצחונות שלה בעונה שעברה. זה שוב ייגמר עם סגנות?

מכבי ת"א שומרת על מאזן חוץ מושלם וסופרת 30 משחקי חוץ ללא הפסד, ובכך היא משווה את שיא הליגה של היריבה שלה הערב - מכבי חיפה מעונות 1993-95 כששלטה בליגת העל.