ח"כ מיכאל מלכיאלי
ח"כ מיכאל מלכיאליצילום: חזקי ברוך

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסיעת ש"ס הגן הבוקר (ג') על דברי הרב הראשי הרב יצחק יוסף ותקף את חבר הכנסת יאיר לפיד שמתח עליו ביקורת חריפה.

"אל תטיף מוסר לרבנים מה לומר ומי שמך לאיש לחלק להם ציונים", אמר מלכיאלי. "כל מילה הנאמרת על ידי הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה. הראשל"צ הוא הדמות המאחדת ומאירת פנים בין כלל האוכלוסיות, כך שאתה מר לפיד זה שצריך להתנצל ובהקדם".

מוקדם יותר תקף חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) את הראשון לציון הרב יוסף בשל דבריו נגד העולים מברית המועצות לשעבר.

''עולים מברית המועצות לשעבר הם לוחמים בצה״ל המגינים על חיינו, הם רופאים ורופאות, אחים ואחיות הנמצאים עכשיו בבתי החולים. העולים הם הבסיס לתעשיית ההיי-טק הישראלית. העולים הם אחינו", אמר לפיד.

''מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים", הוסיף חבר הכנסת לפיד.

כאמור, הרב הראשי לישראל יצחק יוסף התבטא בחריפות נגד עולי ברית המועצות לשעבר ומפלגת ישראל ביתנו. על פי דיווח ב-ynet אמר הרב יוסף בכנס רבנים כי "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי (חוק השבות). יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

"העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים", הוסיף הרב הראשי. "שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". בהמשך טען כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא להשעות את הרב יוסף מתפקידו. ''רק לפני ימים ספורים לעג הרב הראשי לישראל לציבור החילוני, כשייעץ להם לנסוע לאשדוד ולאכול חזיר והנה היום הוא כבר מסית נגד ציבור יוצאי חבר העמים, שעובדים, משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ותורמים למדינה.

''הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו. דברי הרב הראשי הן גזענות ואנטישמיות לשמה ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג''.