עודד פורר
עודד פוררצילום: קובי ריכטר/TPS

'ישראל ביתנו' ממשיכה בקו הניצי שלה נגד האוכלוסיה החרדית: ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קרא הבוקר (ג') למדינה להפסיק לממן את לימודי הכוללים המעודדים את הבטלה, כהגדרתו.

תחילה האשים את הגברים החרדים באי יציאה לעבודה. "עד 2015 היו נתונים טובים יותר, אולם מ-2015 ישנה ירידה. נכשלנו בטיפול בהוצאת חרדים לעבודה. 50 אחוז מהם לא עובדים", אמר פורר בראיון לקלמן-ליברמן ברשת כאן ב'.

"כשרואים אברכים שמקבלים קצבאות כדי לא לצאת לעבודה, מבינים שיש כאן בעיה". לדבריו, מדובר בקצבה המוענקת כדי לעודד בטלה. "זו קבוצת אוכלוסיה שמונהגת על ידי אנשים שמעדיפים להשאיר אותם בלי היכולת להתפרנס. הפתרון הוא להפסיק לסבסד אבטלה".

אמש ניצל ח"כ פורר את פרסום נתוני הגרעון על ידי משרד האוצר בכדי לשוב ולהשתלח בציבור החרדי. "ישראל ביתנו מתריעה חודשים ארוכים על גודל הגרעון ועל כך שלא ניתן לטפל בו כשממשלת ישראל שבויה בידיי דרעי, ליצמן וגפני שדואגים לשמור את הציבור שלהם עני, חסר השכלה ומחוץ למעגל התעסוקה".

פורר הוסיף כי "כשהנתון הזה מצטרף לנתון לפיו רק 50% מהגברים החרדים עובדים לעומת 88% מהגברים החילונים וכשרואים את הדרישות הקואליציוניות של ש"ס ויהדות התורה, בשווי של עשרות מיליארדים מבינים שהגיע הזמן להכריע בסוגיות הללו ולקדם כאן כלכלה חופשית וליבראלית שמעודדת תעסוקה ולא תומכת בבטלה".

יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר בתגובה: "הציבור בישראל צריך לבדוק אם יש שני עודד פורר, האחד שמשתף איתי פעולה בוועדת הכספים בלעזור ולסייע לציבור בישראל, ויש עודד פורר שמשתלח בציבור רק כדי למצוא חן בעיני אדונו, שעיקרם שנאת הדת ואין מאחוריהם כלום עם העובדות".