סיום הש"ס
סיום הש"סצילום: שרלייב

מעמדי סיום הש"ס אמנם זוכים להתעניינות ולהתלהבות מצד הציבור המסורתי בישראל, אבל דווקא הצרפתים הפתיעו.

בתוך ימים ספורים נמכרו בצרפת 5,000 כרטיסים למעמד סיום הש"ס שייערך ביום ראשון הקרוב בפריז על ידי ארגון 'דרשו', באצטדיון "דום דה פריז" בבירה הצרפתית.

מדובר במעמד היסטורי במדינה, כאשר באחדות מרשימה של כלל הקהילות היהודיות, החל מהקונסיסטואר וכלה במוסדות התורה והיראה החשובים ביותר בצרפת התורנית, יתכנסו יחד תחת קורת גג אחד למעמד אדיר לכבודה של תורה.

לדברי הרב שלמה אלחדד, מרבני 'דרשו' בצרפת, הסיום המתוכנן מרגש את כל המדינה. "בהיסטוריה היהודית של צרפת מעולם לא היה מעמד כזה" הוא אומר. "זו הפעם הראשונה שנעשה כאן מעמד בסדר גודל שכזה. חמשת אלפים משתתפים מכל רחבי צרפת, זמרים, רבנים, מעמד מרטיט לכבודה של תורה שמאחד את כל יהדות צרפת סביב התורה. אני יכול לומר שזה מסוג האירועים שנחרתים בהיסטוריה. הביקוש סביב הכרטיסים הוא אדיר, אנשים מרגישים שעושים כאן היסטוריה".

"מה שמיוחד כאן זו החגיגה לכבודה של תורה, ולומדי הדף היומי שכמותם הולכת וגדלה ב"ה בצרפת, וגם האחדות הנדירה. מהקונסיסטואר ועד קהילות ליטאיות וחב"ד. במכתב ההזמנה ששלחנו מופיעים כלל הקהילות היהודיות בצרפת, רק לראות את המכתב הזה זה מרגש" מסביר הרב אלחדד.

"כולם יבואו למעמד, אלפים מיהודי צרפת, תלמידי ישיבות קטנות וגדלות, מתחזקים, מסורתיים, אשכנזים וספרדים, כולם יחד במעמד נשגב של אהבת התורה" מוסיף הרב אלחדד. "למעמד יגיעו שורה של רבנים חשובים מישראל וזאת בנוסף לרבני צרפת שיגיעו למעמד ההיסטורי. המעמד הזה יחזק ללא ספק את אהבת התורה וירחיב את מעגל לומדי הדף היומי, המשימה העיקרית שבגינה דרשו משקיע הון כה רב בהפקת המעמד בסטנדרט הגבוה ביותר שניתן".

במהלך הסיום יתקיים גם סיום נוסף "סיום הש"ס ביום אחד", כאשר רבבות יהודים מפריז וסביבותיה יסיימו את כל הש"ס במעמד מרגש בהשתתפות גדולי התורה מצרפת ומהעולם היהודי.