נטיעת עצים בהר חברון
נטיעת עצים בהר חברוןצילום: המנהל האזרחי

המנהל האזרחי, בהובלת יחידת קצין מטה חקלאות ובשיתוף מנהלת התיאום והקישור בחברון, החל היום (רביעי) בעיבוי יער הכרמל שבדרום הר חברון על ידי נטיעת 900 עצים בשטח של 20 דונם.

כחלק ממכרז הנטיעות של עיבוי היערות ביהודה ושומרון, המנהל האזרחי פעל בחודשים האחרונים על מנת להכין את הקרקע ביער כרמל לנטיעות באמצעות חפירת בורות אגירת מים. על בסיס הבורות, שקלטו את את מי הגשמים האחרונים, החלו היום אנשי יחידת קמ"ט חקלאות במנהל האזרחי לנטוע את העצים החדשים.

הנטיעות התפרסו על כ-20 דונם, וכללו פיילוט ראשוני של נטיעה והטמעה של מגוון עצים, וביניהם: עצי שיזף, חרובים והאלה האטלנטית - זאת בנוסף לעץ האורן הקיים ביער היום.

העבודות היום מצטרפות לשורת פעולות שהוביל המנהל האזרחי בשנה האחרונה בשיתוף קק"ל, במטרה לקדם נטיעת יערות באדמות מדינה בשטחי C. רק בשנה האחרונה בוצעו עבודות רחבות היקף לנטיעת יערות בגוש עציון, וגם בשנה הקרובה צפויות עבודות רבות באזורים נוספים ברחבי יהודה ושומרון.

סמיר מועדי, קצין מטה חקלאות במנהל האזרחי, מסר: "קידום פרויקטים בתחומי החקלאות כדוגמת עיבוי היערות - הם בעלי חשיבות רבה עבור תושבי אזור יהודה ושומרון. אנו נמשיך לפעול באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להביא לשיפור פני היערות והגדלת שטחי הנוי השונים למען הסביבה ואוכלוסיית האזור".

ראש מנהלת התיאום והקישור בחברון, סא״ל משה טטרו, מסר: ״הנטיעות שביצענו היום ביער כרמל הינן חלק מפרויקט רחב היקף אותו מוביל המנהל האזרחי בכלל הגזרות ביהודה ושומרון לשמירה על אדמות מדינה. אני שמח לראות את צמיחת היבול המתפתחת במהלך השנים האחרונות ובעונה הנוכחית, ואני מברך על כך. המנהל האזרחי ימשיך לפעול למען פיתוח הסביבה - זאת לרווחת כלל אוכלוסיית האזור".