השר אריה דרעי
השר אריה דרעיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייחס לראשונה לסערה שהתחוללה סביב דבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף בנוגע לעולים ממדינות ברית המועצות לשעבר.

בראיון, שפורסם בביטאון תנועת ש"ס 'הדרך', אמר דרעי, "דבריו של מו"ר הראש"ל אינם צריכים חיזוק. אבל כיהודים יראי שמים יש לנו חובה למחות מחאה נמרצת על ביזוי כבוד התורה ולהוקיע בכל הכוח ובכל תוקף את דברי ההשמצה וההסתה".

דרעי הסביר כי דברי הרב יוסף "היו ברורים לכל מי שניסה להקשיב באמת ולהטות אוזן. אין ספק שהעלייה ממדינות חבר העמים היא מבורכת, מדובר בקהילות יהודיות שהיו במשך מאות שנים לסמל ולדוגמה של חיים יהודיים במסירות נפש והצמיחו מתוכן גדולי תורה וענקי רוח שמשפיעים על כל עם ישראל עד עצם היום הזה. עולים אלו הגיעו ארצה מתוך אהבת הארץ ושאיפה לחונן את עפר ציון ותרמו כאן תרומה מכרעת להתפתחות המדינה. ברור לכל בר דעת שלא אליהם ולא עליהם דיבר מו"ר הראש"ל".

"לצד זאת הלא עובדה ידועה היא שגם עלו לארץ לא יהודים רבים, וכפי שסיפרתי כבר בעבר, למרות שהתרעתי לפני כשלושים שנה על הסכנה של כניסת מאות אלפי לא יהודים ראשי המדינה מכל המפלגות העלימו עין מן הסכנה וזאת בין השאר כדי להשפיע על האופי התרבותי והחילוני של המדינה והדברים ידועים. אליהם כוונו דברי מו"ר הראש"ל, שנאמרו מתוך כאבו כמי שרואה מדי יום ביושבו על מדין את הבעיות הרבות שנערמות ונוצרות בשל כך", הוסיף דרעי.

לדבריו, הרב יוסף "אינו צריך את החיזוק שלי, אבל כמי שמכירו עשרות שנים, אני יכול להעיד מקרוב על מסירות נפשו להפצת תורה ודעת בקרב כל שדרות הציבור בארץ ובעולם, לרבות בקהילות יוצאי חבר העמים ובמדינות ברית המועצות לשעבר, כשהוא מכתת את רגליו ממקום למקום לקרב את ישראל לאביהם שבשמים, בדרכי נועם ובמאור פנים, כשהוא ממשיך את הדרך שהתווה לנו אביו מרן רבינו זצ"ל.

דרעי הוסיף ותקף את התגובות הפוליטיות כנגד הרב ויצא בחריפות כנגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "לצערנו אנחנו עדים לתופעה מבישה ופסולה שבה כל פוליטיקאי כושל, מנסה לבנות את עצמו ולקושש קולות באמצעות הסתה נגד תורת ישראל ורבני ישראל. אסור לנו לקבל ולהסכים למצב שכזה, שבו קודשי ישראל יהיו נתונים למשיסה".

"על אחת כמה וכמה כשמדובר באביגדור ליברמן, פוליטיקאי ציני שהסתתו אומנתו, ששם לו למטרה לשסות ולפלג את החברה הישראלית ולזרוע שנאה ופירוד בין המגזרים והאוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס המרהיב של עם ישראל ומדינת ישראל. הוא האיש שבנכלוליות מנע כל אפשרות ליצירת אחדות בעם שתרפא את השבר שגרמו הבחירות שהוא גרר אליהן וקמפיין ההסתה שהוא הוביל, והוא האיש שממשיך גם היום לעשות הכל כדי להמשיך את הכאוס השורר במדינה, וכל זה מתוך שנאה אישית ומסע נקמנות קטנוני ושפל", חתם דרעי.