חילוץ אזרחים מההצפה בחיפה
חילוץ אזרחים מההצפה בחיפהצילום: דוברות מד"א

גשמי הזלעפות ששטפו ביממה האחרונה את ישראל לא פסחו על חיפה, ופגעו בתלמוד התורה של חסידות סערט ויז'ניץ בעיר .

נציג אגודת ישראל בעיריית חיפה, אריה בליטנטל, טוען הבוקר (חמישי) כי ההצפות שהתרחשו אתמול בתלמוד התורה, שדרשו את חילוצם של 130 הילדים, הן סכנת נפשות של ממש.

אנשי בליטנטל תיארו את הקטסטרופה שהתרחשה באותן שעות במקום: "זה התחיל בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר הגשמים התחילו לשטוף את רחובות חיפה. בורות הניקוז בשכונת הדר לא ספחו אליהם את המים וכך הגיעו כמויות אדירות של מים לתחתית השכונה, שם ממוקם תלמוד התורה של חסידות סערט־ויז'ניץ".

לדבריהם, "המים נקוו בחצר תלמוד התורה והחלו מציפים ומחלחלים אף לתוך הכיתות, כאשר הם אינם מאפשרים יותר מעבר אל תוך שטח תלמוד התורה או מתוכו. 130 הילדים שכבר הספיקו להגיע ולהיכנס לכיתות, מצאו את עצמם נעולים בתוך כלא של מים מבלי אפשרות לצאת, כאשר מי הגשמים שהציפו את רחבת תלמוד־התורה הגיעו לגובה רב ומסוכן", ציינו.

"מהעבר השני, מחוץ לתלמוד־התורה, המתינו עוד 800 ילדים שכל מה שרצו היה להיכנס אל הכיתות ולהתחיל עוד יום לימודים שגרתי. "שעה ארוכה לקח עד שכוחות הכיבוי וההצלה הצליחו לחלץ את כל הילדים שנכלאו בתוך תלמוד־התורה, כאשר ביחד עם יתר הילדים, הם נשלחו לבתים והלימודים הושבתו לאורך היום כולו. כאשר גם היום לא יתקיימו לימודים בתלמוד התורה", הוסיפו.

חבר מועצת העיר ויו"ר אגודת־ישראל בחיפה, אריה בליטנטל הגיע למקום. "בליטנטל שכבר בתחילת החורף התריע בעיריית חיפה על הליקויים בניקוז המים בשטח תלמוד־התורה, ראה בעיניים כלות את המים השוצפים מכל עבר ומסכנים את הילדים הצעירים", סיפרו.

הנהלת תלמוד־התורה העבירה עם הרב בליטנטל בקשה בהולה לעיריית חיפה, למען תתקן את הליקויים בדרכי הניקוז ושגרת הלימודים בתלמוד־התורה תוכל להמשיך.

לדבריהם, תלמוד התורה סערט־ויז'ניץ היה אולי האירוע הבולט ביותר בעיר, אבל בהחלט לא היחיד.

גם בתלמוד־תורה גור, הגיעו ההורים לאסוף את ילדיהם שעה קלה לאחר תחילת יום הלימודים, זאת אחרי ששצף נחשולי מי גשמים החלו מסכנים את בטיחות התלמידים במקום. וכל זה בנוסף לרחובות שכונת הדר שהפכו למקווה מים אחד גדול ותנועת הולכי רגל בתוך השכונה, הפכה בלתי נסבלת עד בלתי אפשרית. חנויות ומרכולים הוצפו אף הם במים וצרכניית המזון 'נתיב החסד' שברחוב מיכאל בשכונה, התמלאה במים בגובה מספר סנטימטרים.

בשל האירועים האמורים, בליטנטל מכין 'שאילתא' אותה יגיש לעיריה, במטרה לטפל באופן מיידי וחסר דיחוי בליקויים הרבים בשכונה כולה ובמיוחד בשטח תלמוד־ התורה, שם לטענתו מדובר בסכנת נפשות של ממש.