מוטי בן שבת
מוטי בן שבתצילום: באדיבות המשפחה

מאות בני אדם ליוו בצהריים (חמישי) למנוחת עולמים את מוטי בן שבת בן ה-38 מנהריה שטבע למוות לאחר שסייע בחילוץ של אם ובתה שנלכדו בשיטפון בעיר..

זרם המים העז סחף את בן שבת לעבר ערוץ נחל הגעתון שעלה על גדותיו, והוא נסחף עם המים וטבע למוות.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, השתתף בהלוויה וספד לבן שבת, "מוטי ז"ל הוא לא גיבור נהריה, הוא גיבור של מדינה שלמה".

"הוא הציל חיים של אנשים רבים, ולא רק אתמול. חוה היקרה, ביום ההולדת שלך את קוברת את הגיבור שלך, הוא גיבור של המדינה ושל העיר הזו", הוסיף ראש העיר.

מוקדם יותר היום שלח נשיא המדינה ראובן ריבלין מכתב תנחומים לבני משפחת בן שבת בו כתב, "משפחת בן שבת היקרה והאמיצה, שמעתי בכאב גדול על פטירתו של מוטי, שטבע בשיטפונות שהציפו את נהריה ביממה האחרונה. העיניים מתקשות להשלים עם התמונות והמראות של רחובות שלווים שהפכו פתאום לזירה של טרגדיה נוראה".

"מוטי סיכן את חייו כדי לחלץ משפחה שרכבה החל לשקוע מתחת למים שהציפו את הרחוב. בשניות הללו, שבהן המעשה מקדים את המחשבה, נמדד אופיו האמתי של אדם. מוטי לא חשב פעמיים וזינק אל הזרם הסוחף, בתקווה להציל משפחה שלא הכיר, ושאיימה להילכד מתחת למים", הוסיף הנשיא.

לדבריו, "אומץ הלב שלו, הסירוב לעמוד מנגד, הגבורה שלו, מהדהדים בלב כולנו ומהווים מופת של אנושיות וערבות הדדית בצורתן הנעלה ביותר. אנא, בשמי ובשם אזרחי ישראל כולם, קבלו את תנחומיי הכנים בשעה הקשה הזו. תהא נשמתו של מוטי, הגיבור שלנו, צרורה בצרור החיים. יש גיבורים בישראל".