הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, מראשי רבני הציונות הדתית ומחותמי מכתב הרבנים שקרא לאחדות פוליטית בציונות הדתית מבקש להבהיר את לשון המכתב ומבקש שלא לנסות להצמיד פרשנות לדברים שנכתבו בו.

"יש מי שמעוותים את האמת ומנסים להצמיד אותה לאג'נדה שלהם. מכתב הרבנים התייחס רק לדבר אחד, הוא פנה לשרים הרב פרץ ובצלאל סמוטריץ' שיתאחדו וילכו יחד. הוא לא התייחס או דיבר על שום דבר אחר".

"מי שניסה לתת לזה פרשנות, צריך להבין שאין עניין בפרשנות כי הדברים נאמרו בבירור - יש צורך שהאיחוד הלאומי ילך יחד עם הבית היהודי ועוצמה יהודית", מוסיף הרב.

עם זאת, מציין הרב כי לדעתו האישית כדאי לעשות מהלך איחוד גדול יותר. "במכתב לא דובר על הימין החדש ועל נפתלי בנט. אני לא יודע מה חושבים אחרים שחתמו על המכתב, אני חושב שמן הראוי ללכת יחד עם בנט והימין החדש. רשימה אחת מבנט ועד בן גביר היא אמירה של אחדות וזה הדבר הטוב יותר. בוודאי שכך יהיו יותר מצביעים ותהיה יותר בשורה לציבור".

על המכתב שפורסם מוקדם יותר, חתמו חוץ מהרב דרוקמן גם הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי, הרב גדעון פרל, הרב איתן איזמן והרב דוד חי כהן ראש קהילת אורות התורה בת ים.

במסמך כותבים הרבנים כי "בימים אלו אנו שוב במערכת בחירות על דמותה וצביונה של מדינת ישראל והעם אשר עליה.

בראש מעיינינו - העמדת עמדה ציבורית בענייני ארץ ישראל ועם ישראל על פי דרכה של תורה וקירוב רבים לרעיון זה. אנו קוראים, לשר הרב רפי פרץ ולשר בצלאל סמוטריץי ולחברי הבית היהודי והאיחוד הלאומי ללכד כוחות ולחבור לקראת המערכה הציבורית".

"בחיבור כוחות המוצע, יחד עם סיעת עוצמה יהודית תהיה בע"ה בשורה ציבורית והרמת דגל, בנאמנות לתורה ובמלא הכוח, להמשך יצירה ועשיה במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו.

בעזרת ה', כוחות רבים וקהלים חדשים יחברו אלינו, לא מתוך טשטוש זהותנו התורנית אלא בגבורה וללא חשש. חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו", לשון המכתב.