אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בית המשפט המחוזי מרכז קבע היום (שישי) כי השב"כ יחקור את העצור במהלך השבת.

בדיון שהתקיים בשאלת מעצר הימים, בין השאר נדונה השאלה האם העצור יחקר בשבת. נציג המשטרה הצהיר כי בכוונת השב"כ לחקור את העצור גם בשבת.

עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו ביקש מבימ"ש כי יורה לשרות הביטחון שלא לחקור אותו בשבת, "אני מבקש מבית המשפט שיורה לשרות הביטחון הכללי שלא לחקור את העצור בשבת, שב"כ רוצה לחקור אותו בשבת רק על מנת להפעיל עליו מנוף ולפגוע ברצונו של העצור בכדי שישתף איתם פעולה".

כאמור, שופט בימ"ש המחוזי מיכאל תמיר, דחה את בקשתו והתיר לשב"כ לחקור את החשוד בשבת, תוך שהוא מציין כי נציג המשטרה התחייב שלא יציגו לו סרטים וכד' במהלך החקירות בשבת "...בית המשפט לא יתן החלטה אשר שוללת מהיחידה החוקרת את שיקול דעתה לחקור או לא לחקור במהלך השבת..".

עו"ד אביחי חג'בי תקף את ההחלטה, "מצער לדעת ששירות הביטחון הכללי משתמש באמונתו של מרשי על מנת להפעיל לחץ. מקוממת מאוד החלטת בית המשפט המכשירה את התנהלות שירות הביטחון הכללי ומאפשרת לחוקריו לחקור את מרשי בשבת ללא שום צורך".

נציין כי היום פגש העצור האחרון שהיה מנוע מפגש, עו"ד לראשונה, העצור סיפר כי זכויותיו נפגעו קשות וכי חוקרי השב"כ הפעילו כנגדו אלימות פיזית ומילולית. כעת כל העצורים פוגשים עו"ד, דיון המשך בעניינו של הקטין צפוי להתקיים ביום ראשון, והדיונים של הבגירים צפויים להתקיים ביום שני.

נזכיר כי אתמול התיר בימ"ש לפרסום את החלטת בית המשפט השלום בפתח תקווה אשר קבע כי זכויות העצורים הופרו וכי הם עוברים חקירות קשות הכוללות בין השאר מניעת שינה.