ביקור נתניהו בעומאן
ביקור נתניהו בעומאןצילום: Handout, רויטרס

סולטאן עומאן, קאבוס בן סעיד אל-סעיד, מת היום (שבת) בגיל 79.

קאבוס שלט במדינה כמעט 50 שנה והוא היה השליט הכי ותיק בעולם הערבי.

באוקטובר 2018 אירח קאבוס בארמונו בעיר מסקט את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור חשאי, בליווי משלחת ביטחונית. ביקורו של נתניהו בנסיכות היה המפגש הרשמי הראשון בדרג זה, מאז שנת 1996.

יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו השתתפו בביקור ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט.

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר עם צאת השבת "אני משתתף בצער העם העומאני על אובדן הוד מעלתו הסולטאן קאבוס בן סעיד. מנהיגותו של הסולטאן קאבוס היא דוגמא ומופת כמי שפעל כל חייו למען עמו ולמען השלום. הסולטאן היה מנהיג אמיץ ואיש של שלום ופיוס שפעל רבות למען ארצו ועמו ולמען בטחון ויציבות האזור כולו. מחזקים את ידי העם בעומאן ואיתכם באבלכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע עם צאת השבת צער על מותו "אני שולח תנחומים לעם בעומאן ומשתתף בצערו הכבד על לכתו של הסולטאן קאבוס בן סעיד. לפני כשנה הוא הזמין את רעייתי ואותי לביקור חשוב ומרגש מאין כמוהו, בו הציע את סיועו לקידום השלום והיציבות באיזור. הוא היה מנהיג דגול שפעל ללא לאות למען קידום השלום והיציבות באיזורנו. תחת מנהיגותו, עומאן הפכה למדינה מרכזית ומתקדמת.

אני מברך את הסולטאן החדש הית'ם בן טארק על מינויו ועל דבריו כי מדיניות החוץ של עומאן ופעילותה למען השלום באיזור ימשכו".