איציק שמולי
איציק שמוליצילום: Tomer Neuberg/Flash90

לקראת מועד הגשת הרשימות לכנסת ה-23, הביע הבוקר (ראשון) חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) את תמיכתו באיחוד בין מפלגת העבודה ומרצ וכדי להבטיח את צליחתן של השתיים את אחוז החסימה.

"התמונה בסקרים הפנימיים של העבודה לא שונה ממה שמתפרסם בתקשורת, המפלגות קטנות ופריכות ואין יתרון להליכה בנפרד. עולה שאלה כבדת משקל-למה לקחת סיכון?", אמר שמולי בראיון ל'כאן-רשת ב'.

לדבריו, אין הצדקה לשתי המפלגות להתמודד בנפרד. "בחלק מהסקרים מרצ לא עוברת, ואנחנו עם חמישה מנדטים לא בעמדה להתנשא עליהם. עמדתי היא שבגלל מה שמוטל על הכף, וההשלכות של הפסד בבחירות-חסינות, התגברות, סיפוח ודריסת רגל לכהניזם בממשלה, זה עומד בסתירה למה שצריך להיות. לכן לדעתי אין הצדקה להליכה בנפרד, זה בגדר הימור מסוכן שאין לנו פריבילגיה לקחת", המשיך שמולי, והוסיף כי הניסיון של יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, לפנות לקהלים חדשים שאינם מזוהים עם מחנה השמאל, נחל בסבב ב' של הבחירות "הצלחה חלקית בלבד", כהגדרתו.

שמולי התייחס להבדלי הגישות בין שתי המפלגות. "אני חושב שאנחנו נמצאים בזרם המרכזי האידאולוגי, זו לא חתונה קתולית עם מרצ. אני לא הולך להיות מחר חבר מרצ ותמר זנדברג לא תהיה חברת מפלגת העבודה. אבל אם לא נתאחד אז אחת מהמפלגות עלולה להימחק, שזו טרגדיה, ויחוסל הסיכוי של גנץ להיות ראש הממשלה. למחרת הבחירות נגיש מכתב לוועדת הכנסת על פיצול בסיעות, כמו שעשו בגוש הימני במועד ב'. אני לא משתגע על האפשרות להישאר ברכב שדוהר לתהום".

אשר לעתידה הפוליטי של ח"כ סתיו שפיר, השיב שמולי "סתיו עשתה את הבחירה שלה ועזבה את העבודה. אני לא מתערב למחנה הדמוקרטי איך הם מסדרים את הרשימה שלהם, כמו שאני לא רוצה שיתערבו למפלגת העבודה".