יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: הלל מאיר/TPS

הנהלת תנועת אגודת ישראל התכנסה היום (א') לישיבה לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

בפתח הישיבה ספד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אחר לכתו של יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם ליזרזון ז"ל.

"הרב אברהם יוסף ליזרזון זצ"ל יחסר לנו. הוא לא נח ולא שקט. רבים צריכים לבקש סליחתו. הוא ניהל מערכות ציבוריות וגם לקח ללב כי זה בער בו", אמר.

בדבריו התייחס להסתה הקשה מצד 'ישראל ביתנו' כלפי החרדים. "ההסתה נגד החרדים עולה ומתגברת ככל שהבחירות חוזרות על עצמן. דמנו הותר ברבים ויש תחרות מי יכול להכפיש את החרדים יותר, וליברמן בראשם", אמר ודבריו צוטטו ברדיו 'קול חי'.

בדבריו התייחס לסכנה מפגיעה כלכלית בעולם הישיבות בהיעדר תקציב. "אנו מודאגים מהמשך תקציבי הישיבות בעידן ממשלות המעבר והבחירות החוזרות. אנו סומכים על ח"כ משה גפני ואני יודע שהוא פועל לכך שהדבר לא ייפגע".

עוד הבהיר כי ההסכם עם דגל התורה יישאר על כנו וסיפר כי ח"כ אייכלר ישוחרר מחר מבית החולים.

"אנו ממשיכים בהסכם האחדות עם דגל התורה. יחד ניאבק על קדשי ישראל, השבת הציבורית שמתחללת רח”ל. במאמץ גדול אפשר להגדיל את אחוזי ההצבעה שלנו. הרב אייכלר מרגיש טוב ומחר ישוחרר מבית חולים בעז"ה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש נאם אף הוא בכנס והתייחס לבחירות הקרובות. "הבחירות הקרובות יהיו בבחינת עד שיבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם. אנו לא נרתעים ולא מתעייפים. בכל הכוחות נפעל להגדיל את הנציגות האגודאית והחרדית".

בדבריו קרא לעשות הכל כדי לשמור על הכח החרדי. "לא מתאר לעצמי מה יקרה אם לא נשמור על כוחנו. רק בימים האלה אנו נאבקים על הדברים החשובים לנו ואין לנו פריבילגיה לוותר. המשימה שלנו לסחוף את ההמונים ולהביא את ההכרעה בעז"ה".