סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: Flash90

ח"כ סתיו שפיר, יו"ר המפלגה הירוקה, מסרה הבוקר (שני) בתגובה לאיחוד של העבודה ומרצ כי מדובר ב"בוקר לא פשוט", כהגדרתו.

"בשנים האחרונות פעלתי מבוקר עד ערב למען איחוד גדול בשמאל. אבל האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושל תקווה. חיבור שמבוסס על הערכים המשותפים, ועל הנכונות להילחם עבורם, ושפורץ את המסגרות הישנות כדי לשים את המחנה שלנו שוב על המפה", אמרה שפיר.

לדבריה, "אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור. ויתור על המאבק לצדק חברתי ולצדק סביבתי, ויתור על המלחמה בשחיתות, ויתור על המאבק לזכויות אזרח, לשותפות יהודית ערבית. אלה הערכים שהתחייבנו להילחם בעבורם כשהקמנו את המחנה הדמוקרטי, ושאני וחבריי בתנועה הירוקה עושים למענם לילות כימים".

"איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה, בזמן שהמשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל - זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מרגשת", טענה שפיר.

שפיר הודתה "לאלפים שמציפים אותי בשעות האחרונות בתגובות של חיבוק ותמיכה, גם אם חלקן מעורבות בעצב. אל תיעצבו. אנחנו ממשיכים בכל הכח. בימים הקרובים אפגש עם התומכים והתומכות שלנו, פעילי הירוקה, כדי להחליט לאן מועדות פנינו".

"אני מבטיחה לעשות מה שעשיתי מהרגע שהצטרפתי לפוליטיקה: הכל כדי להחזיר את אמון הציבור במחנה שלנו, להחזיר את האמון בפוליטיקה של ערכים ועשייה. הכל כדי שלערכים שאנחנו נלחמים עליהם יהיה מקום בכנסת", ציינה שפיר.