דורטל והרב שרקי
דורטל והרב שרקיצילום: על המשמעות

היום בפודקאסט "על המשמעות": עו"ד תמיר דורטל ראיין את הרב אורי שרקי. השניים דיברו על המסר של היהדות לאומות העולם והאם היהדות מתעניינת רק במעשיהם של היהודים.

לדברי הרב שרקי, "תורת בני נח היא תורה אוניברסלית של יהדות פרטיקולריסטית, כלומר, אנחנו כעם ישראל מכירים בערכנו כעם סגולה וכדומה, ויש לנו גם תפקיד כלפי האומות שבא לידי ביטוי מעשי במה שנקרא תורת בני נח".

הרב שרקי עסוק בכתיבת "שולחן ערוך לגויים", וכחלק מהתהליך הוא מספר "לפני שנים רבות הגיע אלי גוי מצרפת, מלומד מאוד, שאמר לי תראה, אני הגעתי למסקנה שיש אלוהים והוא בחר בעמו ישראל ואני מבקש שתגיד לי מה עלי לעשות כדי להידבק באלוהים. אבל הוא הוסיף עוד תנאי, אני מבקש שלא תדבר איתי על שבע מצוות בני נח כי את זה אני כבר עושה. אז בהתחלה בתמימותי הרבה אמרתי לו - תיקח מהמדפים של היהדות מה שנראה לך שמתאים לך. ואז הוא ענה משפט שעד היום מהדהד בלבי, (הוא) אמר, כיוון שזה דבר ה' אז אני צריך שזה יבוא ממך, שאתה תודיע לי מה אלוהים רוצה ממני".

בנוגע לציבור החילוני אומר שרקי "החילונים הם אורתודוקסים בישראל, אין חילונים רפורמים בארץ כמעט, כלומר, החילוני הוא מי שלא מקיים את היהדות לכל פרטיה כשבשבילו היהדות היא האורתודוקסיה. זו הנורמה בישראל ולכן המחשבה שהאורתודוקסיה אינה מקובלת על רוב האוכלוסייה בישראל, מה שמנסים להפיץ, זה פשוט לא נכון. האורתודוקסיה היא היהדות הלגיטימית בעיני כמעט כל האוכלוסייה היהודית בישראל".