הרב ד"ר בני לאו
הרב ד"ר בני לאומאיר סלע

הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים ואחד הקולות המשמעותיים באגף הליברלי בציונות הדתית, מסתייג בפוסט שפרסם היום (שני) מדבריו של הסופר חיים באר, אשר כינה את הציונות הדתית "גידול סרטני".

"לפני הכל צריך למחות על הגדרת ציבור גדול בכינויי גנאי עולבים כאלה. זה מגונה", כתב הרב לאו בתגובה לדברי באר ששודרו אתמול בתכנית "פגישה עם רוני קובן" בערוץ 'כאן 11'.

עם זאת, הרב לאו הביע גם הסכמה חלקית עם דבריו של באר, "לעצם הענין - הוא כל כך צודק והוא כל כך טועה. הוא צודק כשמתבוננים בתמונה הפוליטית של הציונות הדתית והוא טועה כשמתבוננים בתמונה החברתית והרוחנית של אותה תנועה".

לדבריו, "כשתנועה רוחנית בוחרת להתמסר לתרגילי הישרדות פוליטיים היא לא רק מאבדת גובה אלא מתרסקת מתחת לקרשים והופכת להיות לשק חבטות".

"כמו כל חברה בריאה גם בציונות הדתית קל למצוא את הרצף שבין קצה לקצה", ציין הרב לאו ועבר למתקפה על יו"ר הבית היהודי ושר החינוך הרב פרץ, "העמדות הקיצוניות של שר החינוך מביכות חלקים רבים מהציונות הדתית שכבר עברו כברת דרך עם בני משפחותיהם ועם עצמם".

"יש פער מדהים בין הבריאות הטבעית והשמחה של רוב חברי התנועה הזו לבין הצהרותיהם של רבנים ופוליטיקאים שעדיין משתבללים בתוך עולמם הפנימי. העובדה היא שלא תמצאו פינה בציבוריות הישראלית נטולה בוגרת או בוגר של התנועה הזו. לא בתור 'שליחי מפלגה' ולא בתור נושאי לפידי הגאולה אלא כאזרחים מן השורה שמשתלבים בטבעיות בחיים הישראליים", טען הרב לאו.

את הדברים חתם הרב לאו בפנייה ישירה לבאר, "חיים יקירי ואהובי - חבל שנפלת לביזוי ה'ציונות הדתית' מתוך בעתה וחרדה נוכח הנהגה קיצונית שמאבדת את עצמה לדעת. הציונות הדתית, ואתה בכללה, ממשיכה לחיות עם וויכוחים פנימיים אבל בעיקרה עם אהבת אדם ודאגה אמיתית לשמירת ערכי היהדות בתפארתה".