הועדה המסדרת מצביע בעד הקמת ועדה מסדרת שתדון בחסינות נתניהוערוץ כנסת

הוועדה המסדרת בראשותו של ח"כ אבי ניסנקורן התכנסה בצהריים (חמישי) לדיון אודות ההצעה להקים ועדת כנסת קבועה, אשר תדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הבוקר אישרה הוועדה המסדרת הצעת ההחלטה המאפשרת להחליט על הקמת ועדת הכנסת, וכן מאפשרת לוועדת הכנסת שתוקם לקיים בפגרה דיונים בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עפ"י ההצעה שאושרה, "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

הדיון נפתח בחילופי דברים קשים ביון יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן לבין יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר. במהלך חילופי הדברים איים ניסנקורן להוציא את זוהר מהחדר.

בהמשך תקף ח"כ זוהר את יו"ר הוועדה המסדרת על הקמת הוועדות ללא איזון של "ועדת הסכמות". "היום 61 ח"כים חטפו את הכנסת בתקופת פגרת הבחירות. היום בוטלה ועדת ההסכמות שלא קיימת יותר. אתם עושים ככל העולה על רוחכם ברוב של כנסת שאיבדה את אימון הציבור".

ח"כ זוהר הודיע כי חברי סיעת הליכוד לא ישתתפו בדיונים, "אנחנו נעתור לבג"ץ על הדיון הקודם שיביא אולי גם לביטול הדיון הזה".

"לא נהיה באף וועדה, לא ניטול חלק באף ועדה, אנחנו משאירים את הכנסת כולה בידיים שלכם. תעשו מה שאתם רוצים, איך שאתם רוצים. הכנסת כולה תהיה בידיים שלכם", הוסיף זוהר.

ח"כ אחמד טיבי אמר בדיון לח"כ יועז הנדל מסיעת כחול לבן, "תמשיכו לדבר על סיפוח בקעת הירדן. אולם אם תתקדמו עם התוכנית הזו, ח"כ בני גנץ יישאר יו"ר האופוזיציה".