רפי קפלן
רפי קפלןצילום: ברוך גרינברג

הרב בני יקירי ואהובי - חבל שנפלת לפח של מבזי הציונות הדתית.

כל בר דעת מבין שהיה מי שניסה לטמון מלכודת ליו"ר הבית היהודי בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" זאת משום שבראיון לא חידש דבר בעמדתו מול קהילת הלהט"ב.

הסופר חיים באר בעצם שיחק תפקיד בהצגה של אנשים ש"כאילו" מבועתים והמומים מאמירתו של הרב רפי.

הרב בני ידידי האהוב, האם מותר לאדם לחשוב שמי שמגדל את ילדיו ברוח התורה, האוסרת משכבי זכור, שהוא מחנך בצורה בריאה? האם מי שחושב שרבש"ע ברא את העולם בצורה כזו שמין זכר ומין נקבה נמשכים אחד לשני על מנת לקיים את המשכיות הדורות וזהו הטבע הנורמאלי?

שר החינוך לא אמר שיש חלילה להוציא ממערכת החינוך בעלי נטייה חד מינית. הוא לא ביקש לגנותם, הוא אמר שוב ושוב שיש לכבד ולקרב את כולם. הוא בטח לא אמר את מה שטען חיים באר בשקר וסילוף מוחלט שהרב רפי, אילו היה בשלטון, היה מוציא אותם להורג!

על מה יצא הקצף? מדוע אתה משתף פעולה עם אמירות קיצוניות ומטורפות כאלו ונותן להם רוח גבית?

הרב בני, עם כל האהבה שאני אוהב אותך, אל תלך בדרך זו! מדוע אתה מסכים לדמוניזציה של חבר יקר שכל ימיו שירת את המדינה? הרב רפי הוא סמל לממלכתיות ואהבת האדם. גם אם אתה חולק על דעותיו וחושב שיש לתת יותר לגיטימיזציה לחטא משכבי זכור, איך אתה מכנה רב בישראל שרוצה לחזק את דרכי התורה כקיצוני בשם כך?

אתה אולי חושב שאם אתה קורא לחיים באר להפריד בין הציבור הדתי לאומי לנציגיו הפוליטיים אתה מציל את כבוד היהודים הציוניים המרגישים חלק מעם ישראל כולו והחברה הישראלית, אבל אתה בסופו של דבר גורם לעניות דעתי נזק גדול בהרבה בשיתוף הפעולה אם אלו שמשתלטים על הדעות והשיח ולא מרשים לאנשים נורמטיביים לגמרי, הרוצים חברה יהודית בריאה וטבעית ,כבר לומר כיצד הם מגדלים ומחנכים את ילדיהם.

בידידות המשולבת בכאב.

הכותב הוא מנכ"ל מעלה - המרכז לציונות דתית, תושב עפרה וחבר מרכז הבית היהודי