פרץ והורוביץ
פרץ והורוביץצילום: דוברות העבודה גשר מרצ

יו״ר מפלגת העבודה ח״כ עמיר פרץ ויו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ ערכו מסיבת עיתונאים הערב (שני) לרגל הריצה המשותפת של העבודה-מרצ לכנסת ה-23.

ח''כ פרץ אמר: ״היום אנו קובעים מי יוביל את מדיניות הממשלה הבאה. אנחנו נוביל, אנחנו ננווט את הממשלה הבאה לממשלה של שינוי ותקוה. היום אנחנו מביאים את בשורת השינוי והתקוה לבחירות 2020.

''בבחירות הקודמות עשינו חיבור אמיץ בין העבודה וגשר, אורלי לוי וביני. החיבור הזה הכניס שיח חשוב למערכת הבחירות שבו בני אדם לפני הכל, שבו סופרים בני אדם. אני רוצה לומר בסיפוק רב כי בכל יום שעובר, החיבור ביננו התעצם וכל הניסיונות להחליש אותו לא עזרו לאיש.

''היום אני גאה לעמוד לצידו של חברי ניצן הורוביץ –המכנה המשותף ביננו הוא גדול יותר מהמפריד ביננו. אני חש כי נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה. החיבור הזה הוא מכפיל כח ואנו נחזק איתו את שני הדגלים: דגל הצדק החברתי, ודגל השלום''.

פרץ הוסיף, ''היום אנו מנפצים את תוכנית נתניהו להשיג בבחירות הקרובות 61 מנדטים לחסינות. היום אנחנו מתחילים לבנות את החסינות האמיתית למדינת ישראל, כמיליון ילדים עניים, לחולים שממתינים בתור לבתי החולים, לגמלאים ולנכים, למשפחות הצעירות ולמשפחות החד הוריות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים, להתיישבות העובדת המותקפת על ידי הממשלה, חסינות למיעוטים המופלים.

''זאת מטרתנו המרכזית, ולכן קמה מפלגה מאוחדת גדולה וחזקה שתהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה שתהיה ממשלת התיקון לישראל״, סיכם פרץ.

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ אמר "האיחוד היה מטרתי הפוליטית מהיום שנבחרתי לכהן כיו"ר מרצ. זו בשורה מצוינת לכל מי שדוגל בשלום, צדק חברתי, שותפות יהודית ערבית, זכויות אדם ואזרח, לכל מי שדוגל בשלטון החוק, בדמוקרטיה. עבור מי שרוצה לראות כאן תהליך מדיני, כלכלה הוגנת ושיוויון זכויות. ממשלה שרואה בני אדם – את כל בני האדם. ללא הבדל דת, לאום גזע ונטייה מינית.

''זהו רגע היסטורי לשמאל הישראלי. האיחוד הזה הוא בשורה גדולה לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות עבור ביבי וגוש החסינות שלו, הכהניסטים ואנשי החושך.

''כל הצדדים באיחוד נדרשים לשלם מחירים. ברגע האמת, בחרתי לנהוג באחריות לאומית ולתת דוגמא אישית, בחרתי בטובתה של המדינה, של הגוש, של מרצ, גם על פני המיקום שלי כמספר אחד במפלגה נפרדת.

''יש כאן פוטנציאל ממשי עבור מרצ לחזור להגה השלטון ולהשפיע מתוך הממשלה. אם נהיה גדולים מספיק, נבטיח שכחול לבן תבחר בממשלת שינוי ולא תחבור דווקא לימין הלאומני, גזעני, הומופובי ועברייני''.

ח"כ הורוביץ הוסיף, ''מי שרוצה להצביע ימין - יכול להצביע לליכוד או לכחול-לבן. מי שרוצה להצביע מרכז-שמאל - יש לו פתק אחד- 'אמת' העבודה-מרצ-גשר״.