האם מקום הולדתו של ישו הוא בישראל או ב''פלסטין''? לפי החידון הטלוויזיוני המפורסם "ג'פרדי!" ("מלך הטריוויה" בגרסה העברית), התשובה, אולי – בשתיהן.

הדילמה המדינית הזו התעוררה בסוף הסיבוב הראשון בתוכנית ביום שישי שעבר. הקטגוריה עסקה במיקום של כנסיות בעולם והמשבצת האחרונה, זו שהתמורה עליה היא $200, היתה: ״נבנתה במאה הרביעית לספירה, כנסיית המולד״. כמקובל בתוכנית, על המתחרים להשיב בשאלה.

הראשונה לנסות, קייטי נידל מברוקלין, ניו יורק, לחצה על הזמזם ושאלה: "מה היא פלסטין?". מנחה התוכנית אלכס טרבק הודיע לה שתשובתה אינה נכונה.

הבא ללחוץ היה המתחרה ג'ק מק׳גווייר מסן-אנטוניו, טקסס, שהיה במקום האחרון. "מה היא ישראל?", הוא שאל וקיבל אישור שתשובתו נכונה ו-200 הדולרים עוברים לקופתו.

התוכנית יצאה להפסקת פרסומות ובמדיה החברתית פרצה מהומה. רבים התעקשו שנידל צדקה מכיוון שבית לחם נמצאת ב''פלסטין'', אחרים צידדו במק׳גווייר ובתשובה שעיר הולדתו של ישו היא בישראל.

כשהסתיימו הפרסומות, התברר לצופים כי דווקא נידל קיבלה $200 נוספים לחשבונה, כלומר, השופטים החליטו שאחרי שיקול נוסף, תשובתה הייתה הנכונה. המנחה טרבק לא מסר הסבר לצופים.

כנסיית המולד נמצאת בבית לחם בגדה המערבית. בית לחם נמצאת בשטח איי של הגדה המערבית, הנתון לשליטה אזרחית וצבאית של הפלסטינים מאז הסכמי אוסלו השניים מ–1995.

במפות של האו״ם, נכללת כנסיית המולד, המוכרת כאתר מורשת עולמית, בתחומי ''פלסטין''.