מוחמד מול ריקן הערב בחיפה
מוחמד מול ריקן הערב בחיפהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

רחוק מהעין, רחוק מהלב. שלוש פעמים נפגשו בית"ר ירושלים ומכבי ת"א למשחק ביניהן באצטדיון סמי עופר שבחיפה - בשניים מהפעמים ההן גם כן הסיבה לקיום המשחק בין השתיים בחיפה היו בשל עונשי רדיוס, ובאחת הפעמים ההן, בדצמבר 2014 נפרדו בתיקו 1:1.

הערב (שני) שוב נפגשו השתיים באצטדיון שבחיפה, שוב בגלל עונש רדיוס שהוטל על מכבי ת"א בשל התפרעות אוהדיה במשחק הדרבי התל אביבי לפני חודש וחצי, ושוב נפרדו השתיים בתיקו, הפעם בתיקו 0:0.

הבית"רים עלו למשחק הערב בסגל חסר עד מאוד כשחסרו שלושה משחקניהם הבולטים העונה - אנטואן קונטה, גדי קינדה ושלומי אזולאי. בלעדיהם ואל מול הקבוצה התל אביבית שלא הפסידה עדיין העונה, מעטים האמינו כי לבית"ר יש סיכוי.

לפרקים ארוכים במשחק, גם לשחקני בית"ר עצמה אבדה האמונה כי ביכולתם להוציא שלוש נקודות מהמשחק ובהתאם לכך היו אלה נראים על כר הדשא - מבוהלים, מסוגרים ומפוזרים.

וכך, בית"ר, שכבשה בכל משחק ליגה מאז התבוסה הביתיית למכבי בסיבוב הקודם בתוצאה 4:0, לא יכלה אפילו לכבוש שער אחד לרפואה וכל שנותר להם הוא רק להגן ולהגן. לזכותם ייאמר שזה הצליח.

מכבי גם כן הציגה משחק חלש, דווקא לאחר משחק העונה בו ניצחה בתום דרמה גדולה עם שער בתוספת הזמן. הפעם, גם תוספת זמן בת 4 דקות לא הספיקה לה בכדי לפתוח פער גדול בצמרת הטבלה בדרך אולי לאליפות שניה ברציפות.

בית"ר בסגל חסר ובהרכב רע מצליחה שלא לספוג מול התל אביבים ויוצאת אמנם רק עם נקודה אחת, אך יכולה להיות מרוצה שלא התפרקה והתבזתה כמו בסיבוב הקודם מול התל אביבים והיא נותרת במקום השלישי ועדיין למרות הכל - בתמונת מאבק האליפות.

ובכל זאת - הנהנת הגדולה מהמשחק הערב היא דווקא זו שלא שיחקה אך האצטדיון הביתי שלה הוא שאירח, מכבי חיפה שרחוקה מרחק 4 נקודות בלבד ממכבי ת"א.