תיעוד: אלימות קשה וחריגה בכינוס מרכז 'הבית היהודי'ערוץ 7

גורם בבית היהודי מגיב בשיחה עם ערוץ 7 להודעת מפלגת האיחוד הלאומי על כישלון המגעים לריצה משותפת, ומדגיש כי לא נסגר שום הסכם עם הרב חיים דרוקמן משום שסמוטריץ' סירב להגיע לשם.

לדבריו, שני מנהיגי המפלגות היו אמורים להגיע לרב דרוקמן לאחר כינוס מרכז הבית היהודי, אך הדבר לא קרה, "במבט לאחור כנראה עשה לנו תרגיל".

באשר לטענות של יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' אמר הגורם כי על המקום הרביעי ומי ראשון ברוטציה "הודענו לסמוטריץ שאנחנו מוכנים לקבל את הדרישה שלו".

עוד נמסר כי "סמוטריץ' טוען שדרש אישור מרכז למתווה המיזוג ואישרנו רק עקרונית שהיו"ר יוביל למיזוג שיאושר בהמשך על ידי מרכזים משותפים".

בשורה התחתונה, מסר הגורם: "אין פערים. כנראה קיבל הצעה שלא ניתן לסרב לה מהימין החדש".

באיחוד הלאומי הודיעו הבוקר כי המשא ומתן לאיחוד עם הבית היהודי עלה על שרטון. בשעה 1:30 בלילה שלח יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳, הודעה לאנשי הבית היהודי לפיה הוא מפסיק את המגעים מיד ובוחן אפשרות לרוץ במפלגת הימין החדש.

באיחוד הלאומי הודיעו כי למרות דרישתם כי שתי המפלגות יחתמו על נספח מיזוג המפלגות נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במשא ומתן לאחר כינוס מרכז המפלגה. "כפועל יוצא מכך לא הונחו ההסכם והנספח בפני מרכז הבית היהודי והוא לא אישר אותם", נכתב בהודעת המפלגה. "בהיעדר עיגון של הליך המיזוג, ועל רקע התמונות שהתפרסמו מישיבת מרכז הבית היהודי וההבנה שהמרכז לא יכונס שוב עד הבחירות, וגם אם כן לא ברור שנספח המיזוג יעבור בו ברוב הדרוש, הפך נספח המיזוג לאות מתה, והבסיס להסכם הריצה המשותפת נשמט".