מזרע
מזרעאיה בן עזרי

עמק יזרעאל הוא אחד המקומות הנעימים, המעניינים והמרהיבים ביותר בישראל, למרות שרבים אינם מכירים אותו לעומק.

בעוד רובנו נוטים להעדיף לרוב טיולים במקומות כמו צפון הארץ והגליל העליון או בדרום במקומות כמו מדבר יהודה או סביבת אילת, עמק יזרעאל מציע נופים ירוקים ופסטורליים יחד עם עניין תרבותי והיסטורי ייחודי.

במיוחד בעונת החורף בה העמק כולו פורח והופך ירוק ומרשים ביותר, מדובר ביעד שכדאי לשקול ברצינות עבור הטיול הבא שלכם. להלן כמה הצעות לטיולים ומקומות אירוח עבור חופשה חורפית בעמק יזרעאל:

טיפוס להר תבור

בגבולו הצפוני של עמק יזרעאל ניתן למצוא את הר תבור, בעל המראה הייחודי והבולט על רקע סביבתו המישורית והשטוחה יחסית. בפסגת ההר ניתן למצוא כמובן את הכנסייה הפרנציסקאנית המפורסמת, וממנה להתחיל באחד ממגוון מסלולים שונים, מעגליים או ישירים. ניתן למצוא גם מסלול מעגלי נוח להליכה המתאים גם למשפחות עם ילדים, באורך כולל של כשניים וחצי קילומטר.

הגן הלאומי של מעיין חרוד

למרגלותיו של הר גלבוע ניתן למצוא את קיבוץ עין חרוד, ובסביבתו גן לאומי מרהיב ביופיו של מעיין חרוד. במקום מדשאות ירוקות ורחבות ידיים, הנביעה של המעיין המתחיל במערה במקום, ברכות גדולות בהן ניתן להשתכשך במים הצלולים ואזורים לישיבה ולפיקניקים, כולל שולחנות, כיסאות וכל דבר נוסף הנחוץ לפיקניק משפחתי. בקרבת המעיין ניתן למצוא גם את ביתו של יהושע חנקין ובו מוזיאון המתעד את קורותיו של האיש, אשר גאל מאות אלפי דונמים של שטח בכל רחבי הארץ עבור העם העברי

גן לאומי בית שערים

בסמוך לטבעון ניתן למצוא את אחד האתרים הארכיאולוגיים המרתקים ביותר בארץ, הכולל ערים מתקופת הורדוס וממלכת ישראל. גם במהלך המאות האחרונות התאפיין המקום בפעילות שוקקת ובגן הלאומי ניתן למצוא הסברים מפורטים והדרכות אינפורמטיביות בנוגע לאתר עצמו ולאזור כולו. הכל למרגלות הר הכרמל ומשקיף אל עבר הנופים הירוקים של העמק

חזרה לקיבוץ – נופש פסטוראלי וקסום בכפר הנופש מזרע

אפשרות מפנקת ביותר עבור מקום אירוח ולינה בעמק יזרעאל הוא כפר הנופש שבקיבוץ מזרע, המציע אירוח כפרי, נעים ואיכותי ביותר. כאן ניתן למצוא את כל היתרונות של אירוח בכפר נופש, המושלם במיוחד עבור משפחות או זוגות, יחד עם המאפיינים של הקיבוץ הישן והטוב – מדשאות ירוקות, בריכה ומגרשי משחקים, מוזיאון מרתק העוסק בראשית ההתיישבות בקיבוץ ועוד.

הלינה והאירוח הם חמישה כוכבים ובתנאים מפנקים במיוחד, והסביבה כולה היא פסטוראלית, שקטה, נעימה ומתאפיינת בתחושה של קרבה לאדמה ולחיק הטבע. הלינה בכפר הנופש מושלמת הן עבור זוגות בחופשה רומנטית והן עבור משפחות קטנות או מורחבות, קבוצות של כמה משפחות או כל הרכב אפשרי אחר.

לסיכום, עמק יזרעאל מציע מגוון רחב של מסלולים ואתרים מרהיבים, אטרקציות לקבוצות חברים, זוגות או משפחות וכן מקומות אירוח פסטוראליים ומפנקים במיוחד. שווה להקדיש את החופשה הבאה שלכם בארץ לאזור מיוחד זה.

מזרע כפר נופש בצפון ממוקם בלב ליבו של עמק יזרעאל ומציע מדשאות ירוקות, פינת חי, בריכה (בעונה) וחוויה קיבוצית ייחודית. למבצעי אירוח מיוחדים היכנסו לאתר https://www.mizrabb.co.il/special-offers .