הרב דודי פוטש
הרב דודי פוטשאסנת לרר

מכירים את התחושה, שדווקא ביום שישי בהכנות לשבת יש אווירה מתוחה בבית?

הבישולים, הקניות, ארגון הבית, והכל בלחץ של זמן, אתם באים להדלקת נרות עם 'לשון בחוץ' ועם תחושת החמצה ופספוס ושואלים את עצמכם "איך אפשר להיכנס לשבת אחרת"?

"יום שישי הוא היום, שמחבר בין ימי המעשה לשבת ודווקא בדורנו עם כל המסכים והתרבות המערבית, שאנחנו נמצאים במרוץ החיים לפעמים אפילו בטירוף כל כך חשוב להבין את המהות של יום שישיויותר מכך את המהות הפנימית של כניסת שבת..", אומר הרב דודי פוטש.

"זוגות רבים שאני נפגש איתם ביישובים וקהילות רבות מכל הארץ משתפים אותי שזה כל כך מתסכל שדווקא היום הכי קדוש המיועד למנוחה והטענה רוחנית נכנסים אליו בלחץ ועם אוירה מתוחה בבית, לפי התורה הפנימית יש לכך סיבה ובמדריך המיוחד הניתן להורדה כאן ללא עלות אני מסביר בצורה מפורטת את 3 הסיבות המרכזיות למתחים של יום שישי ומלמד ששה כלים שעוזרים לצאת ממצב זה כך שניכנס לשבת בטוב ובעוצמה ובאמת נוכל לקבל את הברכה של השבת כראוי"

שבת מופיעה כל שבוע וזה נעשה מעין שגרתי ורגיל יש מה לעשות במצב כזה??

"אני נזכר שהתעוררתי להתעסק בנושא הזה דווקא דרך מפקד בית ספר לטיסה בחיל האויר, אדם חילוני, ששבת אחת בא להתארח אצלנו וביקש ממש שאתנהג כרגיל והוא רוצה שבת אחת לחוות כמו דתיים, מצד אחד מאוד שמחתי על ההזדמנות שנפלה בחלקי אבל באיזה שהוא מקום הבקשה שלו קצת טלטלה אותי זה היה בתקופה 'רגילה' בלי חג באופק שהתפילות כביכול רגילות בלי 'חוויה מיחדת' ואותו מפקד בכיר רוצה לראות שבת פעם אחת בחיים וזה מה שהוא יראה?

עצם המחשבה הזאת תפסה אותי מאוד חזק ועוררה אותי לעשות הכל בשביל למצוא את הנקודה הפנימית של השבת כך שכל שבת יהיה אפשר להתחבר אליה במקום שורשי ועמוק ולקיים אותה בחיות, ובשמחה כל שבוע מחדש. ראיתי כמה חשוב לאפשר לזוגות ומשפחות להבין את המשמעות הפנימית של השבת ולתת רעיונות ועצות מעשיות איך לחוות את זה בבית עם הילדים בשמחה ובהתחדשות אמיתית".

מה הנקודה המרכזית שצריך לשים אליה לב?

"כדי שנוכל לשנות את האוירה בבית בימי שישי, אנו צריכים להבין ולשים את האצבע, מדוע דווקא ביום שישי אנו חווים רמת מתח אחרת. את הנקודה הזו למדתי מתחומים רבים ושונים כשהייתי בצבא מלחמת לבנון הראשונה אני זוכר שממש לפני הכניסה לשטח לבנון, הגיע אחד המפקדים הבכירים ונתן לנו שיחת תדרוך ואחד המשפטים שהוא חזר אליהם "כדי שנוכל לנצח במלחמה אתם חייבים לדעת מול מי אתם עומדים כאשר תדעו לזהות בדיוק מה המציאות העומדת מולכם תוכלו לפעול מולה ולנצח במלחמה" זה נכון ודאי במלחמה אך בהחלט אנו נתקלים בזה גם בחיים הפשוטים, ברור לכל איש מקצוע שבשביל להתחיל לתקן נזילה באוטו צריך לדעת להצביע בדיוק על מקור הנזילה ולפי זה לדעת איזה כלים ואמצעים דרושים לתיקון התקלה.

במדריך המיוחד תגלו גם את 3 הסיבות המרכזיות לסיבת הכעסים והמתחים ביום שישי וגם 6 כלים ועצות למעשה איך להתכונן לשבת בצורה שתכניס רוגע ואוירה נעימה בבית.

לקבלת המדריך במתנה (יישלח ישירות למייל שלכם) לחצו כאן!

הרב דודי פוטש
הרב דודי פוטשצילום: אסנת לדרר