נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Flash90

שר הביטחון נפתלי בנט שיגר בצהריים (שלישי) עדכון לפעילי ''הימין החדש'', וסיפר מה הוביל להחלטה לאחד את הרשימות מימין לליכוד.

''במהלך הלילה נשאנו ונתנו והתאחדנו עם האיחוד הלאומי, עכשיו אנחנו פונים לרב רפי בבית היהודי להתאחד איתנו לריצה משותפת אחת גדולה של מפלגה אחת של הימין האידיאולוגי, הימין הליברלי והציונות הדתית ביחד", סיפר בנט.

הוא הזכיר כי דגל בריצה של שתי רשימות מימין לליכוד, ''ראש אחד זה הימין החדש עם זהות שייצג את הימין הליברלי והציונות הדתית, וראש שני של בן גביר, הרב פרץ ובצלאל, אבל התנאי שלי היה שאני בטוח ששתי המפלגות עוברות".

אמש נפגש בנט עם משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, ''לצערי הוא החליט שלא להצטרף, הבנתי שאנחנו מעמידים את כל האירוע בסכנה גדולה ושתי המפלגות עלולות לא לעבור את אחוז החסימה.

''לאור העובדה הזאת, סביב השעה 11 בלילה כשהבנתי את התמונה המלאה החלטתי לאחד אותנו, הימין החדש עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי, פניתי למשא ומתן ובאמת עד 6 בבוקר השלמנו את המהלך והבוקר חתמנו".

בהנחה שהרשימה המאוחדת תקבל בין שמונה לתשעה מנדטים, בנט מקווה שסיעת הימין החדש תפעל בכנסת הבאה עם ארבעה-חמישה חברי כנסת. "המהלך בפוליטיקה זה לפעול לפי הערכים אבל גם לפי המציאות, עומדים על הערכים שלנו - ימין כלכלי, ימין פתוח, יהודים וישראלים, ארץ ישראל השלימה, אבל עושים הכל כדי שהמחנה הלאומי יזכה ובוודאי לא לסכן ולתת לשמאל לעלות.

"החיים הם כאלה שלפעמים לא הכל מושלם אבל הנה אני מחולל מהפך במשרד הביטחון ובקרוב אני מקווה שנחזיר את איילת לתפקיד משמעותי שהיא תמשיך להביא תוצאות. אני אוהב אתכם וסומך עליכם מאוד", אמר בנט לפעילים.