מחזירה עטרה ליושנה: הגר ומגזין בורדה
מחזירה עטרה ליושנה: הגר ומגזין בורדהצילום: הגר טהר לב

יזמית האופנה הגר טהר לב, עוד זוכרת את בית ילדותה עמוס בדים ואת אמא שלה תופרת פריטי אופנה בעזרת גזרות ממגזין האופנה המיתולוגי "בורדה".

"האופנה אז הייתה מוחשית, מושקעת, מתווכת באמצעות מגזין שמסקר אופנה עולמית. בתי אופנה יוקרתיים ופרזנטורים הגישו אופנה בצורה קלאסית ואיכותית", מסכמת הגר את עולם האופנה שהכירה.

"כילדה, זכורים לי במיוחד התחפושות לפורים שאמי תפרה במיוחד מבדים איכותיים כולל אביזרים משלימים. אני זוכרת איך אמא ציירה את כף ידי על בד כדי לייצר כפפה שתהלום את התחפושת שלי"

תחפושת בובה בתפירה אישית
תחפושת בובה בתפירה אישיתצילום: אבי שי
מעוצב עד לפרטים הקטנים: קשת מחוטי ברזל
מעוצב עד לפרטים הקטנים: קשת מחוטי ברזלצילום: אבי שי

עם השנים, מצאה הגר את עצמה בעולם הפרסום והשיווק, שנוהר אחר מהפכה דיגיטלית בשיטת מסרים עם תאריך תפוגה קצרצר. כשהגיעה לצומת דרכים בחייה, החלה כותבת בלוג אופנה שכלל תכנים אישיים, ומסרים מלאי תוכן מעולם האופנה.

הבלוג שלה, צבר עוקבים רבים עד שהגיעה פניה ממגזין גו סטייל ששיבץ את הגר כחוזת הטרנדים של המגזין. במסגרת תפקידה, זיהתה הגר את הטרנדים ישירות ממסלולוי האופנה, הצביעה על מגמות חדשות באופנה דרך הרשתות וטרנדים שצצו ברחוב.

"כל הזמן הזה חייתי ונשמתי אופנה דרך המקלדת", מסכמת הגר. "כתבתי תוכן עמוק שסיקר מעצבים מעניינים והבאתי את סיפורם האישי ומה שעומד מאחורי עולם ההשראות היצירתי שלהם".

בשונה ממה שנהוג בימים אלו בו האינסטגרם הפך למכתיב דעה בתחום האופנה, מתגעגעת הגר לפרזנטוריות האופנה המיתולוגיות ששידרו יוקרה וסטייל קלאסי כמו תמי בן עמי. את האופנה העכשווית מייצגות דמויות נגישות. תחום האופנה וקביעת המודלים בו נשלט ברובו ע"י משפיעניות - כוכבות רשת וטרנדים מתחלפים במהירות מסחררת.

את הגעגוע לעולם האופנה הישן וההמתנה לחוברת הבורדה שתגיע מדי חודש, מתרגמת הגר למגזין אופנה "פיזי" שיושק בקרוב ויוקדש כולו לסיקור מעמיק של עולם האופנה.

כיום, מנהלת הגר את מגזין האופנה האינטרנטי "it" בשאיפה לגייס משאבים כדי להחזיר לראשונה את הפרינט לקדמת הבמה בתחום האופנה ולייצר תוכן עשיר, מוחשי יותר, תמונות שנשארות ולא נעלמות עם תפוגת הסטורי בפרופיל האנסטגרם.

בקרוב: מגזין אופנה בפרינט
בקרוב: מגזין אופנה בפרינטצילום: הגר טהר לב