שרה ב"ק
שרה ב"קצילום: טל עבודי

סגני ערים, יו״ר סניפים, וחברי מרכז הבית היהודי פנו הערב (שלישי) במכתב ליו"ר המפלגה הרב רפי פרץ ולמנכ"ל המפלגה ניר אורבך, בדרישה לבטל את שריונה של העיתונאית שרה ב"ק ברשימת המפלגה לכנסת.

לטענת הפעילים, בישיבת המרכז אמש הובטח כי הרב פרץ מוותר על זכות השריון שמעניקה לו חוקת המפלגה.

"אך אתמול, במהלך ישיבת הכינוס של חברי מרכז המפלגה, הצהיר יו״ר המפלגה, הרב רפי פרץ, קבל עם ועדה, כי הוא מוותר על השריון השמור לו בחוקה, וכי רשימת הבית היהודי לכנסת הקרובה תהיה זהה לרשימה שהוגשה בכנסת הקודמת", נטען במכתב.

אולם לדבריהם, "לא חלפו 24 שעות, והרב פרץ מפר באופן בוטה את הבטחתו, ושם לחוכא ואיטלולא את חברי המרכז הרבים שהגיעו לכנס ושמעו את דבריו".

"אנו מצהירים בזאת, שהתעלמות של השר מרצון המרכז, יגרור התעלמות של חברי המפלגה הבכירים מהשר, בבחינת יחס גורר יחס. לא נוכל ביום פקודה לרתום את האנשים להתגייס לטובת המפלגה ולהצביע עבודה, שעה שראשי המפלגה מתייחסים אלינו בצורה מזלזלת ואף מבזה", הבהירו הפעילים.

בסיום המכתב נאמר, "אנו קוראים ליו״ר המפלגה להתעשת בטרם יהיה מאוחר מידי, ולעמוד בהבטחתו לנו אך מאמש. (כמו כן, ככל שהזמן נוקף, והאיחוד עם מפלגות הימין החדש והאיחוד הלאומי מתעכב, אנו עלולים למצוא עצמנו מחוץ לכנסת, לראשונה מאז קום המדינה, אנו קוראים לכם להתאחד במיידי לטובת הימין בכלל, ולטובת הציונות הדתית ומפלגת הבית היהודי בפרט)".