שק השינה החדש
שק השינה החדשצילום: שערי צדק

במרכז הרפואי שערי צדק החלו השבוע בנוהל חדש להגברת בטיחות השינה בתינוקיות ולמניעת סיכון למוות בעריסה: כל התינוקות הנולדים בשערי צדק יולבשו בשקי שינה חדשים וייעודים המסייעים לשינה בטוחה יותר ולמניעת סיכון ל מוות בעריסה.

שקי השינה יוצרו בהתאם להמלצות ארגון רופאי הילדים העולמי, המיושמות כבר מ-2016 בארה"ב וקובעות כי מומלץ להלביש את התינוקות בשקי שינה במקום להשתמש בשמיכות.

ד"ר ענת שץ, מייסדת מרפאת נשימה ושינה בילדים בשערי צדק, המכהנת כיו"ר עמותת עתיד למניעת מוות פתאומי בתינוקות ויו"ר הוועדה לקידום בריאות בארגון העולמי למניעת מוות פתאומי בתינוקות (ISPD) , מסבירה: "מחקרים רבים קובעים כי שימוש בשמיכות הנוטות להשתחרר ולכסות את פני התינוק, או שהן עבות וגורמות לחימום יתר - מגבירים סיכון למוות בעריסה. לעומת זאת, מחקרים גילו כי השימוש בשקי שינה מפחית את הסיכון למוות בעריסה ב-65% וכן, שימוש בשקי שינה במקום שמיכות שומר על טמפרטורת גוף קבועה.

"שקי השינה החדשים של שערי צדק עשויים מכותנה בצפיפות אריג המתאימה לטמפרטורת החדר המומלצת בארץ (22-23 מעלות) כדי למנוע חימום יתר. שקי השינה חסרי שרוולים על מנת לאפשר חופשיות לזרועות ומפתח הצוואר לא רחב מידי על מנת שלא יכסה את הפנים-שקי השינה צריכים להתאים לגיל ולמשקל התינוק. השימוש בשקי השינה החדשים יביא להפחתה משמעותית בגורמי הסיכון למוות בעריסה, ויאפשר לתינוקות שינה בטוחה ורגועה יותר וגם להוריהם", הסבירה ד"ר שץ.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "שמירה על בטיחותם של תינוקות שאך נולדו חשובה ביותר ואנו גאים ששערי צדק, מרכז הילודה הגדול בארץ עם למעלה מ-22,000 לידות בשנה מוביל את המהלך החשוב כל כך לבטיחות ילדינו".