בני גנץ במדרשת לינדנבאום
בני גנץ במדרשת לינדנבאוםצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ביקר אתמול (שלישי) ביחד עם חברי הכנסת יועז הנדל וחילי טרופר ועם המועמדת תהלה פרידמן במדרשת או"ת לינדבנאום, בביה"ס המשלב קשת ובעיר דוד, וערך סדרה של מפגשים אישיים עם דמויות בכירות בציבור הדתי-לאומי.

בעת ביקורו בביה"ס המשלב קשת לדתיים וחילונים, שוחח גנץ עם התלמידים ועם הנהלת בית הספר על האתגרים של לימודים משותפים של דתיים, מסורתיים וחילונים והעלה את הרעיון לחזק את בתי הספר המשלבים עד לכדי הקמת זרם חינוך.

בהמשך סייר גנץ בעיר דוד ביחד עם מנכ"ל אלעד, דוד בארי. "באנו לעיר דוד שהיא שורש היותנו כאן, בירושלים המאוחדת. ככל שנעמיק ונחפור, כך נחשוף את העוצמה ההיסטורית שיש בירושלים בשביל עם ישראל. ככל שהיסוד ההיסטורי יהיה חזק יותר, כך נבטיח את עתיד מדינת ישראל עם ירושלים כבירתה. המקום הזה הוא הסיבה שאנחנו כאן בארץ. אנחנו בכחול לבן נחושים להשאיר את ירושלים מאוחדת לנצח נצחים", אמר גנץ.

בשעות הערב הוא הגיע למפגש במדרשת או"ת לינדבאום מבית רשת "אור תורה סטון" עם 200 תלמידות, בהובלתם של הרב אוהד טהרלב והרב שלמה בראון.

גנץ אמר לתלמידות, "כאן בבית המדרש יורדים לרובד עמוק יותר מאקטואליה והוא שורשי עם ישראל- וטוב שכך. הפתק הקבוע שאני שם בכותל היא תפילה לשלום המדינה- "הבא שלום עלינו, ועשה שלום בתוכנו", אבל עד שיבוא שלום צריך לדאוג קודם כל לביטחון, ובכל מקרה השלום שחשוב ביותר הוא השלום בינינו".

"אנחנו חייבים לחזור לממלכתיות ולדבר גם על ה-80% המשותפים לרובנו, ולא רק על המחלוקות. בסופו של יום, כשעף טיל הוא לא מכוון לדתיים או חילונים, ימניים או שמאלנים", הוסיף יו"ר כחול לבן.

גנץ גם שוחח עם הבנות גם על תהליכי הגיוס והצורך להעשיר ולחזק את מגוון סוגי השירות בצה"ל ובשירות האזרחי לכלל אזרחי ישראל מכל המגזרים.