בן גביר
בן גבירצילום: אסתי דזיובוב/TPS

עו"ד איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, מגיב הערב (רביעי) לשר הביטחון נפתלי בנט שהודיע כי לא יסכים לריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית.

"קראתי את דבריך. הסברתי אינספור פעמים כי אני נגד פגיעה בחפים מפשע. לאור העובדה שגורל עם ישראל וארץ ישראל מונח על כף המאזניים, ועל הפרק סכנה של הקמת ממשלה שתגרש יהודים מהבית, אני מודיע כי לטובת האחדות וניצחון הימין בבחירות אני מסיר את התמונה בסלון", אמר בן גביר.

"אני קורא לך ולשר סמוטריץ' לגלות אחריות ולהציל את שלטון הימין", הוסיף בן גביר.

גורמים בסביבת השר הרב רפי פרץ אמרו בעקבות הדברים כי השר נפתלי בנט יהיה אחראי לפילוגים בימין אם לא יסכים לריצה משותפת עם עוצמה יהודית.

"השר עשה מאמצים בשעות האחרונות לשכנע את איתמר להוריד את התמונה התלויה בביתו. כעת, לאחר הודעת בן גביר האחריות לעתיד הציונות הדתית, לעתיד הימין, ולעתיד ארץ ישראל מונחת לפתחו של נפתלי בנט", דברי הגורמים.

בנט פרסם מוקדם יותר פוסט בפייסבוק שבו הבהיר מדוע לא יסכים לצירוף ''עוצמה יהודית'' של איתמר בן גביר: ״לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע. זה לא יקרה. זו החלטתי הסופית".

''ישנם אנשים שאוחזים קו אידיאולוגי הפוך משלנו. במקום לבנות, שוברים. במקום לתקן, מתפרעים.
זו תפיסה של בוז עמוק למדינת ישראל ולמוסדותיה. זלזול במפקדי צה"ל ובאנשי כוחות הביטחון. לתפיסתם, אלימות זה בסדר. להעביר סדנאות לפורעי חוק כיצד להתל בחוקרים זו ברכה".

''חברים, זה איום ונורא", הדגיש בנט. ''אנחנו מאמינים במדינת ישראל, גם כשאנו רואים את פגמיה. אנחנו פועלים לתקן את המדינה; לא להחריב אותה. לא שוברים את המדינה; מתקנים אותה".

''אכן, יש פלונטר פוליטי. אך יש לכך פתרון פשוט ומיידי: שראש הממשלה יזמן אליו את ידידי הרב רפי פרץ, יסייע לו להצטרף אלינו, ושיקרא לבן גביר להסיר את התמודדותו לכנסת. זה בידי ראש הממשלה, ורק בידיו. הקריאה של הליכוד כלפיי להכניס לרשימה בהנהגתי את בן גביר אינה ראויה. אמשיך להילחם על ערכיי", כתב בנט.