בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

דין לבית"ר ודין לכל השאר? בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הרחיק הערב (רביעי) לשלושה משחקים בפועל את קשרה הצרפתי של בית"ר ירושלים, אנז' פרדי פלומן בשל עימות שלו עם אוהד מכבי ת"א.

האירוע התרחש בסיום המשחק ביום שני האחרון בין בית"ר למכבי ת"א שהתקיים באצטדיון סמי עופר שבחיפה בשל עונש רדיוס שהוטל על המכבים מת"א כשאוהדיה התנהגו בצורה אלימה.

על פי עדי ראיה, דקות לאחר סיום המשחק, החלו מספר אוהדי מכבי ת"א לקלל את שחקנה הצרפתי של בית"ר כשקללות אלו כללו בין היתר קללות בשפה הצרפתית כלפי אימו של השחקן. פלומיין לא נותר אדיש ועלה ליציע על מנת להתעמת עם אותם אוהדים. רק התערבות של כוחות האבטחה שנכחו במקום מנעו עימות פיזי של ממש, אך הדבר צויין בדו"ח השיפוט, מה שהביא את פלומיין לעמוד היום בפני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל.

דיין בית הדין, עו"ד ליובין פסק כי על אף העובדה שזוהי העמדתו לדין הראשונה של פלומיין, מעשהו מספיק חמור בכדי לרצות הרחקה של לא פחות מ-3 משחקים בפועל, דבר אשר מהווה מכה קשה עבור בית"ר שכן זו גם כך סובלת מסגל קצר ודליל לאור הפציעות של שחקניה ומכירתו הצפויה של כוכבה גדי קינדה לארצות הברית.

"עם כל הבעת הסלידה מהתנהגותו של אותו אוהד בסופו של המשחק והקנטתו את הנאשם, הרי שאין מצופה מאף שחקן ובוודאי שלא שחקן באחת הקבוצות הבכירות בליגת העל, שיימצא את דרכו אל יציע האוהדים במטרה להתעמת עם אוהד זה או אחר", נכתב בהחלטת הדיין ליובין שהוסיף כי "היה מצופה כי אותו שחקן ישלוט בעצביו וימשיך בדרך לכיוון חדרי ההלבשה מבלי לייחס כל חשיבות לדברים שנאמרו כלפיו".

עוד כתב עו"ד ליובין כי "ככל הנראה אם לא היו שוהים מאבטחים במקום אשר היו ממהרים לעצור את השחקן, הרי שיכול ואותו שחקן היה נמצא כיום בסיטואציה קשה הרבה יותר, הן במישור המשמעתי אולם חשוב וחמור מכך - במישור הפלילי".

השחקן יחמיץ בעקבות ההרחקה את משחק הגביע מחר מול בני ריינה מליגה ב' באצטדיון טדי שבבירה וכן את משחקי הליגה מול מכבי נתניה ונס ציונה.

בבית"ר ירושלים הגיבו להחלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל כשאמרו: "מדובר בעונש חסר פרופורציה לשחקן שמגיע בפעם הראשונה בקריירה לבית הדין. חבל שבמקום לתת עונש מקובל והוגן, בחר הדיין להעניש בחומרה את פלומיין".

עוד אמרו בבית"ר כי "כמובן שאנו מגנים את הדרך בה בחר פרדי להגיב והנושא מטופל במסגרת המועדון אך מכאן ועד הרחקה משלושה משחקים יש מרחב שלם של ענישה שלא נוצל ונדמה כי ההחלטה התקבלה בקלות הדעת. צר לנו כי זוהי הדרך בה בחר בית הדין לנהוג".