איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מקורבי ראש הממשלה אמרו בצהריים (חמישי) בתדרוך לכלי התקשורת כי הווטו של נפתלי בנט על בן גביר העמיד בסכנה את כל שלטון הימין.

"ראש הממשלה משבח את המנהיגות שגילה השר הרב רפי פרץ שפעל ומזער את הנזק של בנט לגוש הימין", הוסיפו המקורבים.

לדבריהם, "עכשיו מצפה ראש הממשלה מבן גביר, עם כל הקושי שבדבר, שיפרוש מהמירוץ כדי להבטיח את שלטון הימין".

"כפי שסתו שפיר פרשה על מנת להבטיח את ניצחון השמאל ועקירת ישובים, כך בן גביר צריך לפרוש ולהבטיח את ניצחון הימין ומניעת עקירת ישובים", ציינו מקורבי נתניהו.

נציגי עוצמה יהודית מגישים את הרשימה לועדת הבחירותועדת הבחירות המרכזית

גם שרת התרבות והספורט, תא"ל (מיל'), מירי רגב, קראה הבוקר למפלגת "עוצמה יהודית" לא להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה ציינה רגב, "אמש ניסה בנימין נתניהו לעשות הכל כדי למנוע את תרחיש בחירות 92. אבל עוד לא מאוחר לתקן. אני קוראת לעוצמה יהודית לקבל על עצמה מנהיגות אחראית ולפרוש מן המירוץ כדי שלא נחזור על שגיאת העבר".

רגב הזכירה, "הבחירות של 92 עמדו בסימן הרהב, האגו והפנטזיות של הימין. לא פחות מ-6 מפלגות ימין שונות התמודדו באותה מערכת בחירות: מולדת, צומת, מפד”ל, תחיה, גאולת ישראל והתורה והארץ. הימין הסרוג אז כמו היום חווה משבר. הימין התפנה אז להתחרות על הקול הימני, תוך ירי בנגמ"ש".

"איך זה נגמר? תחיה, גאולת ישראל, התורה והארץ לא עברו את אחוז החסימה וגרמו לבזבוז של כ-48,500 קולות", ציינה רגב.

לדבריה, "תוצאות הבחירות היו צמודות ביותר: הימין והחרדים זכו ל-59 מנדטים, ואילו השמאל ל-56. השמאל אמנם לא השיג רוב בבחירות אלו, אך הפער הקטן בין הגושים אפשר לרבין לכונן 'גוש חוסם' יחד עם המפלגות הערביות, ולהקים ממשלת שמאל צרה. לו היו מקשיבים אז להצעתו של שמיר והימין היה מתאחד, אוסלו לא היה בא לעולם".