הרבש"צים מחריפים את המאבק ומחזיריםאת רכבי הביטחוןדוברות ההסתדרות לאומית

מאבק רכזי הביטחון היישוביים עולה מדרגה. מהבוקר (חמישי) אין פעילות ברכבי הביטחון שניתנו על ידי משרד הביטחון.

מאות הרבש"צים ברחבי הארץ החזירו הבוקר את הרכבים בהם פעלו לשמירת הביטחון בהתיישבות, בגבולות עזה, ירדן, לבנון ובשאר חלקי הארץ.

לטענתם, הם לא יכולים לבצע את תפקידם כאשר משרד הביטחון ממשיך את התעלמותו המופגנת אליהם ולא מוכן ולו לשבת ולדבר איתם.

הרבש"צים מאיימים עוד כי בשבוע הבא יחזירו כלל הרבש"צים את נשקיהם האישיים ולאחר מכן יצאו להשבתה כוללת עד למענה לבקשותיהם המינימליות.

לדברי איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית, "בבוז צורם, משרד הביטחון הביא את ציבור הרבשצים לשפל חסר תקדים בתולדות המדינה. עדיין לא מאוחר, ניתן וחייב לעצור את הכאוס הזה אשר לו השפעה ישירה על מיליון אזרחים בישובי המגן של מדינת ישראל".

איתי הופמן, סגן יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי, הוסיף "משרד הבטחון והעומד בראשו, נפתלי בנט, מפקירים את בטחון ההתיישבות ואת הרבש"צים. היום החרפנו את הצעדים הארגוניים והשבתנו את רכבי הבטחון, לצערי, החל מהיום בטחון היישובים עובר למשרד הבטחון ונפתלי בנט באופן ישיר. מתנצל בפני 1,000,000 תושבי היישובים המאויימים במדינת ישראל, אך במצב הנוכחי, נוכח האיומים בגבולות ובאיו"ש, אין ביכולתנו לתת מענה מבצעי".

ממשרד הביטחון נמסר, "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים.לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".