ברזיל
ברזילצילום: איסטוק

סערה בממשלת ברזיל: נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הודיע כי פיטר מתפקידו את שר התרבות המקומי, לאחר שזה ציטט משפטים של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס.

בסרטון שהועלה לחשבון הטוויטר של שר התרבות הברזילאי רוברטו אלבים, הוא הודיע על פרס חדש לאמנות שיוענק על ידו לאמנים מקומיים. במהלך ההודעה המצולמת אמר אלבים כי "האמנות הברזילאית של העשור הבא תהיה מלאת גבורה ולאומית. היא תוענק עם הערכה רבה למעורבות רגשית, ובאותה מידה היא תהיה מחוייבת עמוקות לשאיפותיהם הדחופות של העם שלנו - או שהיא לא תהיה כלום".

זמן קצר לאחר פרסום הסרטון החלו גולשים ברזילאים רבים להציף את הרשתות החברתיות בהודעות בהם הסבו את תשומת הלב כי דבריו של שר התרבות היו ציטוט של שר התעמולה הנאצי גבלס. בספר הביוגרפיה על גבלס שכתב הסופר פיטר לונגריך מובא ציטוט של גבלס שאמר כי "האמנות הגרמנית בעשורים הקרובים תהיה מלאת גבורה תהיה רומנטית, תהיה אובייקטיבית ללא הגיון, תהיה לאומנית עם פאתוס מפואר, היא תהיה מחוייבת ומאחדת – או שלא תהיה כלום".

בעקבות המחאות הרבות של הגולשים הברזילאים, החליט נשיא ברזיל בולסונרו לפטר את שר התרבות אלבים מתפקידו.

בהודעה שפירסמה לשכתו של בולסנרו נמסר כי "אני חוזר על הדחייה שלנו של האידיאולוגיה הטוטליטרית ורצח העם, כמו גם לכל רמז לכך. אנו גם חולקים את תמיכתנו המוחלטת והבלתי מוגבלת לקהילה היהודית, איתה אנו חברים וחולקים את אותם הערכים".