ידעה או לא ידעה? אורנה ברביבאי
ידעה או לא ידעה? אורנה ברביבאיכפיר סיון

הוועדה בראשות האלוף במיל' רוני נומה שבודקת את זיוף נתוני גיוס החרדים לצה״ל, תגיש את מסקנותיה בימים הקרובים.

בארגון "תורת לחימה" מביעים חשש על פי המידע שמצוי בידיהם, כי המסקנות לא יפנו אצבע מאשימה כלפי בכירי אכ"א, ביניהם ראש אכ"א הנוכחי מוטי אלמוז, ראש חטיבת תכנון כוח אדם תא"ל אמיר ודמני, וראש אכ"א לשעבר ח"כ אורנה ברביבאי שגם בתקופתה זויפו נתוני הגיוס.

"אנו נציג ביממה הקרובה ליועמ"ש הוועדה חלק קונקרטי מהידוע, בנוסף לדרישתנו המונחת על שולחנה לפסול את ח"כ ברביבאי מהדיונים הקרובים בנושא", אמרו בארגון.

אנשי ''תורת לחימה'' מספרים כי ראש מנהלת גיוס החרדים סא''ל תלם חזן בדק עם כניסתו לתפקיד את מספרי המתגייסים החרדים שדווחו שנה קודם לכן, בשנת 2017, "בדק את שמות החיילים אחד אחד ומצא לתדהמתו שגויסו ב-2017 רק 1200 חרדים בעוד שדווח על-ידי מדור חרדים באכ״א שהתגייסו 3070, כ-1870 יותר מהמספר האמיתי.

"הממצאים של סא״ל חזן הראו על ניפוח, סילוף ומרמה של הנתונים במאות אחוזים בשנת 2017. מתוך עדויות של שני משרתים במדור החרדים עולה שניפחו וסילפו את מספרי המתגייסים החרדים גם בשנים הקודמות מאז 2011, לעיתים בין עשרות למאות אחוזים".

"לחרפתנו", הוסיפו בארגון, "מי שמשלם את המחיר הוא ראש מנהלת החרדים סא"ל תלם חזן, שהביא רוח אחרת למערכת מיומו הראשון במנהלת ובעיקרה שיקוף נתוני אמת לציבור בישראל. חתירתו לאמת מול ראשי אכ"א בלמה את המעשים החמורים שנעשו במשך שנים רבות. הודעת דובר צה''ל כי פרישתו כביכול של סא"ל חזן איננה קשורה לאירוע זה, ואיננה הדחה, גם היא איננה אמת, בלשון המעטה. מי שהביא רוח אחרת, סומן כאויב על ידי הבכירים הכושלים.

"חובת הרמטכ"ל אביב כוכבי לעצור את הדחתו של סא"ל תלם חזן מהצבא, ולהשאיר קצין ראוי זה במערכת לשם הבראתה. חובת הרמטכ''ל לאזור אומץ ולהעניש את הבכירים הנ"ל שסרחו. זו רוח המפקד הנדרשת בעת הזו. זה מצפן הרמטכ''ל שחייב לבוא לידי ביטוי באופן מיידי".