נדל"ן
נדל"ןistock

שוק הנדל"ן מאז ומעולם היה אחד מאפיקי ההשקעה הנגישים והמועדפים על משקיעים מתחילים. להלן תמצאו שלושה מושגים שיעזרו לכם לעשות את הצעדים הראשונים שלכם בתחום.

נדל"ן מניב - נדל"ן מניב הוא כל נכס נדל"ני אשר נוסף על שוויו העצמי המייצר הכנסה כספית לבעליו. דוגמא לנדל"ן מניב היא השקעה בדירות או במתחמי משרדים לצורכי השכרה. אחד המאפיינים לנדל"ן מניב הוא שבדרך כלל מדובר בנכס בעל עלות גבוהה שהמשקיע הבודד אינו יכול לקנות לבדו מבלי להיעזר במימון חיצוני בדמות הלוואה או משכנתא. כמובן, משקיע המגיע כחלק מקבוצת משקיעים יכול ליהנות מתשואה קבועה של נכס מניב גם בסכומי השקעה נמוכים יותר וללא מינוף.

ה -NOI)Net Operating Income) הוא מדד שמספק למשקיע את המידע על ההכנסות נטו מנכס מניב מסוים. למעשה מדובר בכלל ההכנסות התפעוליות שנרשמו בגין הנכס, למעט הכנסות שמקורן בשינויים בשווי הנכס, בניכוי כלל ההוצאות התפעוליות. מה כל זה אומר? אם קניתי משרד להשכרה ואני מעוניין לדעת כמה כסף אני מרוויח מההשקעה הזאת – מדד ה-NOI מספק לי את המידע הזה ויכול לסייע לי להבין תוך כמה זמן אני אחזיר את ההשקעה וכמה ארוויח.

ה -FFO)Funds From Operations) האח התאום והמורכב של ה-NOI. למעשה, ה-FFO הוא מדד רווח שמספק לי את המידע על הרווח מההשקעה בנכס מניב אחרי "נטרול" אירועים חד פעמיים כדוגמת עסקאות מכירה, הוצאות והכנסות מיסויות או שינוים בשווי השוק של הנכסים.

באופן כללי מומלץ להסתכל בשני המדדים ובכך לייצר לנו כמשקיעים תמונה מלאה ומדויקת של רווחיות הנכס.

מתעניינים בהשקעות נדל"ן ומחפשים מישהו שיעשה לכם סדר? הצטרפו למועדון המשקיעים של קרתא השקעות וקבלו את המידע המדויק והעדכני ביותר בתחום לצד הזדמנויות השקעה ייחודיות.