לסייע היכן שרק אפשר
לסייע היכן שרק אפשרצילום: דובר צה״ל

מזג האוויר הסוער וההצפות ששטפו את הארץ לפני כשבוע וחצי הובילו לירידת עשרות מילימטרים של גשם ושלג, ולכאוס רטוב וקר במיוחד שגרמו לנזקים גדולים.

15 מתנדבים מיחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף החליטו להגיע למספר מוקדים שניזוקו בנהריה - לסייע בשיפוץ ולתקן מבנים שנפגעו במהלך הסופה. ביניהם מועדוני קשישים, בתי מחסה לנוער בסיכון ומוסדות למעוטי יכולת.

היחצ"א, כידוע, היא יחידת מילואים ייחודית המתמחה בחילוץ לכודים מורכב, אשר מתוקף תפקידה נערכת במהלך כל השנה "לקפוץ" לאירועי חירום שונים ולהעניק, בין היתר, סיוע בעת אסונות טבע בארץ ובעולם.

גשמים עזים הבוקר (19-1) ברמת גןקובי ריכטר/TPS

את ההתנדבות הוביל רס"ר (מיל') דוד סולומון, המשרת כקמב"ץ פלוגת מפקדה ביחצ"א. "בתור תושב עכו הקרובה וכמי שעובד בנהריה ונכח פיזית באזורים שנפגעו, המשימה הזו הייתה חשובה לי אישית", הוא משתף. "הפגיעות ברחבי העיר היו לא פשוטות, אבל ידענו שהחובה שלנו היא לסייע היכן שניתן, ובעיקר לכאלה שלא תמיד יוכלו לממן שיפוץ בעצמם".

כחלק מההכנות, נפגש רס"ר (מיל') סולומון עם עובדי עיריית נהריה, ויחד החליטו על המיקומים הנדרשים למענה המשמעותי ביותר. לשם יגיעו המתנדבים. "זה מחמם את הלב לראות איך אותה קבוצת אנשים בחרה לעזוב את הכול, להירתם ולהגיע מכל רחבי הארץ כדי לעזור", הוא אומר בחיוך.

"הדבר הזה לא היה מתאפשר ללא העזרה שלהם וללא התמיכה של מפקד היחידה, אל"ם (מיל') גולן ואך. זה רק מוכיח את הכוח שלנו כיחידה, וזו עוד תזכורת קטנה לכך שבסופו של דבר המשימה שלנו היא קודם כל האנשים".