שני קורבלניק
שני קורבלניקצילום: תנועת ״ישראל שלנו״

במקביל לבחירות לכנסת ה-23 שייערכו בישראל בתחילת חודש מרץ, מתחוללת בקהילה היהודית בארה״ב סערה פוליטית לא פחות קטנה.

כמיליון ישראלים החיים כיום בארה״ב יקבלו בחודש הבא הזדמנות היסטורית להצביע לראשונה לכנסת של העם היהודי כולו, הקונגרס הציוני העולמי, ולחולל שינוי בחייהם שלהם.

״ישראל שלנו״, היא הרשימה הראשונה אי פעם של ישראלים החיים מחוץ לישראל, שמבקשת לבטא את הקול הישראלי כחלק מיהדות אמריקה המתמודדת בבחירות לקונגרס הציוני העולמי בארה"ב, זירת מאבקים פוליטית חשובה שהייתה עד היום נחלתם הבלעדית של הארגונים היהודיים הגדולים.

הקונגרס הציוני מתקצב את המוסדות הציוניים שפועלים מול הקהילות היהודיות ברחבי העולם בלמעלה ממיליארד דולר בשנה. הרשימה החדשה של הישראלים תנסה להעביר, לראשונה, חלק נכבד מהתקציב הזה גם לקידום הדברים שחשובים למיליון הישראלים החיים באמריקה.

״לנו, כישראלים שחיים בארה״ב חשוב שילדינו יגדלו באווירה פתוחה ופלורליסטית, אך במקביל שייחשפו גם לפעילויות חינוכיות וקהילתיות של השפה והתרבות העברית״, מסרה שני קורבלניק, ממייסדי רשימת ״ישראל שלנו״. ״לצערנו הרב, במרבית הקהילות היהודיות בארה״ב לא ניתן מענה לצורך הזה, ולכן החלטנו לראשונה לתפוס יוזמה ולקחת את גורלנו בידינו״.

אחד הנושאים העיקריים שאותם תנועת ״ישראל שלנו״ תבקש לקדם לאחר הבחירות הוא הקמת מרכזי תרבות וחוגים לילדים ובני נוער בכל אחת מהקהילות הישראליות הגדולות בארה״ב. מרכזי התרבות האלה יפעלו לחיזוק הזהות הישראלית של הדורות הבאים, ויקיימו בנוסף פעילויות קהילתיות לכל המשפחה.

כמו כן, חברי התנועה מתחייבים לפעול להעמקת ההידברות, הקשר והערבות ההדדית בין מדינת ישראל לקהילה היהודית בארה״ב. ״כישראלים החיים פה, המכירים לעומק את התרבות הישראלית מצד אחד, וחיים הכי קרוב שאפשר לקהילות היהודיות מצד שני, נוכל לעשות חיבור אמיתי בין שתי הקהילות היהודיות הגדולות בעולם, המהוות למעלה מ-80% מהעם היהודי כולו״, מסר קובי כהן, גם הוא ממייסדי הרשימה.

תנועת ״ישראל שלנו״ תקרא בקמפיין שלה לכל הישראלים המתגוררים ארה״ב, שכידוע אינם יכולים להשתתף בבחירות הקרובות לכנסת ישראל ביום הבחירות ב-2 במרץ, לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולהצביע לרשימה הישראלית לקונגרס הציוני העולמי (ההצבעה תיפתח ב-21 בינואר ותיסגר ב-11 במרץ).