בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אחר הצהריים (ראשון) כתב אישום כנגד צעיר יהודי, אשר עצור בשב"כ מזה שבועיים.

עם מעצרו הוצא נגד הנאשם צו חריג אשר אסר עליו במשך שבוע לפגוש בעו"ד. במהלך החקירות התלונן העצור על אלימות פיזית ומילולית ובית המשפט הורה על העברת הנושא לחקירת מח"ש.

על פי כתב האישום הנאשם נתפס בסמוך לאבו גוש לפני כשלושה שבועות שבתיקו כפפות, ספרי צבע ומיכל דלק עם 2 מ"ל דלק. עוד נטען כי בסמוך אליו נמצאה סכין הקשורה אליו. כתב האישום מייחס לנאשם ניסיון להשחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, החזקת אגרופן או סכין ושיבוש מהלכי משפט. יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה לעוצרו עד תום ההליכים.

עו"ד אביחי חג'בי המייצג את הנאשם מטעם ארגון חוננו תקף את התנהלות שרות הביטחון הכללי. "כתב האישום שהוגש היום מוכיח באופן חד משמעי את הפגיעה בזכויות של הנאשם, את העובדה ששרות הביטחון מתפרע שמדובר בנערי גבעות".

"לא יכול להיות מצב שבסופו של יום אנחנו מגיעים לבית המשפט עם כתב אישום שיכול היה להיחקר בשלושה ימים ע"י תחנת משטרה מקומית בירושלים. העובדה שבמהלך כל התקופה שרות הביטחון הכללי מנע זכויות בסיסיות ממרשי, לא נתן לו להיוועץ עם עו"ד, פעל באופן מילולי ופיזי כנגדו, באופן פוגע, זה מעיד על התנהלות שלוחת הרסן של שרות הביטחון הכללי וכתב האישום מוכיח את זה באופן חד משמעי", טען עורך הדין.