יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יהונתן ולצר/TPS

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) על כוונתו לכנס את מליאת הכנסת בשבוע הבא בעקבות הגשת 25 חתימות של חברי כנסת. בהתאם להחלטתו, המליאה תתכנס ביום שלישי.

"כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל. טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים.

במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי: 'לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת'. כך בדיוק פעלתי כעת. אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה", אמר אדלשטיין.

הוא ציין עוד כי כינוס הכנסת לדיון בנושא פוליטי טעון בשבוע שבו מגיעים מנהיגי העולם לישראל, עלול ליצור ביזיון מיותר. "בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא".

מפלגת כחול לבן מסרה בתגובה, "נתניהו מפעיל כל לחץ אפשרי בניסיון למנוע את הדיון בבקשת החסינות אבל למרות מאמצי העיכוב - דיוני החסינות יחלו בשבוע הבא, יתנהלו בענייניות ובהוגנות ויסתיימו לפני הבחירות"