ראשי רשימת העבודה גשר מרצ
ראשי רשימת העבודה גשר מרצצילום: דוברות

רשימת העבודה גשר מרצ התכנסה היום (שני) לישיבה חגיגית בה השתתפו מועמדי הרשימה לכנסת ה-23.

יו"ר הרשימה, ח"כ עמיר פרץ, ציין, "הרכבנו רשימה אחת גדולה שיוצרת ציר בין אפיקים, אפקה ואופקים. רשימה שתהיה המצפון החברתי והמצפן המדיני. של ישראל. החיבור שלנו יחזיר את ההשקעה החברתית ואת התהליך המדיני לשלום אל שולחן הממשלה. אנחנו לא מסתפקים ב- 'רק לא ביבי'".

"בשבוע הבא, נסיר את החסינות של נתניהו", הבטיח פרץ, "במקום זאת, נדרוש חסינות למשפחות הצעירות שלא עומדות ביוקר החינוך והדיור בישראל. נדרוש חסינות לקשישים שצריכים לבחור בין תרופה לפרוסה. חסינות לנכים. חסינות לילדים בעלי מוגבלויות. חסינות להתיישבות העובדת. חסינות למיעוטים".

"אנחנו נחזיר את המילה שלום למערכת הבחירות הזאת ונניף את דגל הביטחון והשלום לצד דגל הצדק החברתי", הוסיף.

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, אמר בישיבה, "אתמול נפל דבר בישראל. עסקת חסינות תמורת גזענות. בעבור הימלטות מבית המשפט, נתניהו מוכן להכניס את בן גביר לממשלה. אחרי שהכניס את סמוטריץ' ורפי פרץ לקבינט הביטחוני, נקבל את בן גביר במשרד המשפטים. את חלום הבלהות הזה צריך לעצור.
אנחנו באים להחליף לא רק את ראש הממשלה, אלא את המדיניות ואת הממשלה כולה".

"אנחנו נדאג שבמשרד הביטחון יישב שר שדואג לביטחון ולא לסיפוח ובנייה בהתנחלויות. נדאג שבמשרד התחבורה לא יישב שר שמתעמר באזרחים , ומעניש אותם על ידי ביטול תחבורה ציבורית בשבת. שבמשרד החינוך לא ישב הומופוב", תקף.

הורוביץ הדגיש, "אנחנו לא משת״פים של הגזענים ולא -ליכוד ב'. אנחנו מביאים אלטרנטיבה אידיאולוגית אמיתית. אנחנו נניף את הדגל המדיני ונביא יוזמה מדינית שתעצור את הסיפוח. אנחנו נקדם שותפות יהודית ערבית . אנחנו כאן כדי להקים ממשלת שמאל מרכז. כשהעבודה-גשר-מרץ היא הציר המרכזי בה".

אורלי לוי-אבקסיס מספר 2 ברשימת העבודה-גשר-מרצ, התייחסה לחיבור במחנה השמאל "לפעמים פעולות לא שגרתיות מצילות את הספינה מטביעה. במקרה שלנו הספינה היא המדינה והפעולה היא האיחוד בין המפלגות בבחירות הקרובות תחת פתק אחד. אני רואה את ההחלטה האמיצה הזאת כאקט של מבוגר אחראי בזירה פוליטית חסרת אחריות", אמרה בישיבת הסיעה.