הראל טובי בחזרה הגנרלית
הראל טובי בחזרה הגנרליתצילום: מארק ניימן, לע"מ

עשרות עובדי משרד החוץ בהווה ובעבר הגיעו לסייע להכנות לאירוע ההיסטורי שיערך ביום רביעי הקרוב בבית הנשיא.

הדיפלומטים המסורים של מדינת ישראל הם אשר ילוו כל מנהיג ומנהיג אל מקומו ויסייעו לו במהלך האירוע על כל צורכו.

היום (שני) הם הגיעו לדמות את מנהיגי העולם עצמם העומדים לפקוד את בית הנשיא, ותרגלו עמדות ותנועה מאולם אל אולם במהלך חזרה טכנית שהתקיימה לקראת ארוחת הערב הרשמית שתפתח את פורום השואה הבינלאומי בחסות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

בבוקר יום רביעי תיערך החזרה הגנרלית על מנת להבטיח את המהלך התקין והמכובד של האירוע, אליו עתידים להגיע כ-250 מוזמנים.

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, אמר לעוסקים במלאכה: "הבית הזה לא אירח אף פעם 40 ביקורים ממלכתיים בפעימה אחת, ולכן אנחנו מגייסים רגישות והקפדה על כל פרט ופרט. המודל שרצינו לקיים בחזרה זו נועד לא רק בשביל לתדרך אתכם, אלא גם לשמוע מכם תובנות".

על החזרה ניצח אורן אברהם, מנהל הטקסים של בית הנשיא, אשר תידרך את אנשי המקצוע והניצבים. הפסנתר כוונן והשטיחים נמתחו על הבמות. גם מערך האבטחה הכין את כוחותיו במלוא המרץ ואל הבידוק המוגבר הצטרפו גם כלבי האבטחה. במרכז האולם הוצב שולחן האוכל החגיגי המסודר בצורת האות ח' והורכבו הכסאות המיוחדים המיועדים לכל מנהיג ומנהיג. דגלי המדינות המתארחות הוצבו במקומותיהם גם באולם בית הנשיא וגם על הבמה המיוחדת שנבנתה לטובת התמונה ההיסטורית שתצולם על ידי אבי אוחיון, צלם לע״מ הותיק.

בבית הנשיא נבנו שלושה מתחמי אירוח לאורחים המכובדים. האחד ישמש לקבלת הפנים ולצילום התמונה המשותפת בתום האירוע, והאחרים ישמשו את הדיפלומטים המלווים. במהלך הארוחה ההיסטורית יארחו את המנהיגים 200 סדרנים ומלצרים, ויוגשו בה מנות ארצישראליות אופייניות עם גוון ייחודי שהותאמו לאירוע ויביאו אל השולחן את כל טוב הארץ.

במהלך הימים האחרונים תורגלה הגעת שיירות הרכבים שיובילו את עשרות המנהיגים אל האירוע, ולבית הוכנסו עשרות טונות של ציוד: 150 קורות ברזל ועץ, 400 מ"ר של ריצוף, 240 פריטי ריהוט ו-800 נורות, לצד מאות אמצעי חימום.

לאור המעמד ההיסטורי של כינוס המנהיגים בירושלים, נערך בית הנשיא למעטפת רחבה של שידורים חיים, באופן שיאפשר צפייה בשידור החי בארץ ובעולם, באמצעות עמודי הפייסבוק והיוטיוב הרשמיים של הנשיא ולשכת העיתונות הממשלתית.