השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ'צילום: קובי ריכטר / TPS

שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לנצל את כינוס המליאה בשבוע הבא לטובת החלת ריבונות בבקעת הירדן.

המליאה צפויה להתכנס לבקשת ''כחול לבן'' כדי לדון בהקמת ועדה לדיוני החסינות של נתניהו. סמוטריץ' מציע לנצל את ההזדמנות כדי לבדוק כיצד תנהג מפלגתו של בני גנץ מול הצעה לסיפוח בקעת הירדן לישראל.

''ישראל ביתנו וכחול לבן חושבים שאפשר לקבל החלטות חשובות ועקרוניות בזמן ממשלת מעבר. אני בעד. אבל לא פוליטיקה אלא מהות. החלת הריבונות על בקעת הירדן היא אחד הצעדים הציוניים החשובים שעומדים על סדר היום, ואם כחול לבן קורצת לימין ניתן לה הזדמנות להוכיח את זה", אמר שר התחבורה.

השר סמוטריץ' הוסיף "העיתוי המדיני שבו ניתן לקבל גיבוי למהלך מצד ידידה של ישראל, הנשיא דונלד טראמפ, בשילוב עם כינוס המליאה 'הדחוף' ביום שלישי, זו שעת כושר היסטורית. אין לנו פריווילגיה לפספס אותה.

''יש מי שדורש כינוס מליאה לצרכים פופוליסטים של חסינות, עלינו לנצל זאת כדי ליישם צעד ציוני היסטורי מתבקש בבקעת הירדן", הדגיש יו"ר האיחוד הלאומי.

תנועת הריבונות מברכת על יוזמתו של סמוטריץ', אך מוסיפים ומדגישים כי הריבונות בבקעת הירדן אינה אלא ראשית מהלך הריבונות. "יש להוסיף את המילה 'תחילה' למהלך אותו מקדם השר סמוטריץ'. ריבונות בבקעה תחילה, כאשר היעד הוא ריבונות גם על יהודה ושומרון", אומרות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, ה"מברכות על החזרת השיח הפוליטי לסוגיות ערכיות ואידאולוגיות, חזון וציונות".

בתנועה מזכירים את חוות הדעת של משפטנים ולפיה את מהלך הריבונות ניתן לקדם גם בתקופה זו של ממשלת מעבר, ואין כל חובה חוקתית להמתין ליום שאחרי הבחירות.

יו״ר העבודה-מרצ ח״כ עמיר פרץ תקף את הצעתו של שר התחבורה, ״ההצעה של סמוטריץ' היא ספין פוליטי חסר אחריות שמעיד כיצד תראה הממשלה הבאה ולכן חייבים להקים ממשלה אחרת. עתיד בקעת הירדן צריך להקבע כחלק ממו״מ ומהסדר כולל, ולא במחטף", אמר פרץ. ''אני מצפה שכחול לבן יודיעו על התנגדותם כדי שהמשחקים המסוכנים של סמוטריץ יגדעו בעודם באיבם״.