נשיא פולין אנדז'יי דודה תוקף בחריפות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואת שר החוץ ישראל כ"ץ.

בריאיון לעמיחי שטיין בכאן 11 אמר הנשיא שמחרים את פורום השואה הבין-לאומי שייערך בישראל ביום חמישי, כי האירוע המרכזי לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ נערך בפולין בנוכחות 200 ניצולים מרחבי העולם. "מבחינתי כאן זה האירוע המרכזי. אולי הייתי מגיע כדי שלא יגידו עליי שאני מחרים אירועים כאלה. אבל האירוע האמיתי צריך להיות כאן", טען דודה.

"אני סבור, ותמיד הייתי סבור, שהאירועים האלה לרגל יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה צריכים להתקיים באושוויץ וזה המקום הכי חשוב להוקיר ולהנציח את זכרם של קורבנות השואה", הוסיף דודה. ''לכן השנה, במלאת 75 שנה לשחרור המחנה, אותם אירועים בין לאומיים, שדרך אגב ישתתף בהם הנשיא ראובן ריבלין, יתקיימו בשטח מחנה אושוויץ".

דודה תקף את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין שטען כי פולין שיתפה פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השנייה: "צר לי לומר זאת אבל פוטין מפיץ שקרים. הוא עושה את זה במטרה להסיר מרוסיה של סטלין את האחריות על הפתיחה במלחמה במשותף עם גרמניה הנאצית. אני מניח שהוא מתבייש בזה".

דודה משמיע ביקורת חריפה על שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר שאמר כי הפולנים ינקו אנטישמיות מחלב אימותיהם. הנשיא הפולני אמר כי הוא לא מתכוון להיפגש עם אדם שאמר אמירה כזאת עד שיתנצל: "יש יהודים שנולדו בפולין לפני מלחמת העולם השנייה ושרדו את השואה, שחושבים שלפולין ולפולנים מגיעה התנצלות. אין לי ספק שהמילים האלה היו פוגעניות מאוד כלפינו הפולנים וכלפי ארצנו".