מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות החלטת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את מליאת הכנסת כדי להצביע על הקמת הוועדה שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו, בליכוד יוזמים היעדרות של כל חברי גוש הימין מהמליאה בעת ההצבעה.

על פי הדיווח של "ישראל היום", יוזם המהלך הוא יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר. לדבריו, הוא כבר שוחח עם גורמים בבלוק הימין וקיבל את הסכמתם, בין השאר של חברי הכנסת ממפלגת ימינה.

במסגרת מהלך זה מנסה ח"כ זוהר להציג את ההצבעה כחד־צדדית, שבה ישתתפו רק מפלגות האופוזיציה, הח"כים הערבים - ויולי אדלשטיין.

ח"כ זוהר אמר: ''אין ספק שאלו רגעים עצובים מאוד בפוליטיקה הישראלית שייזכרו לנצח. זה יירשם על שמם של כחול לבן והשמאל לדיראון עולם. הם הפרו כל כלל אפשרי רק כדי לממש את שנאתם היוקדת לראש הממשלה. אין דמוקרטיה אחת בעולם שהחליטה לשנות את נוהלי פגרת הבחירות תוך כדי פגרת הבחירות - רק כדי להפוך את הפרלמנט שלה לכלי משחק פוליטי בידי הרוב".

זוהר הוסיף: "אמליץ לראש הממשלה לא להשתתף בפארסה הזו, אך מובן שזה נתון אך ורק לשיקולו הבלעדי. אני מקווה שכל סיעות הקואליציה ייענו להצעתי, אך עדיין מקווה שאדלשטיין ישנה את דעתו ויפסיק את החגיגה הזו".

בנוגע להחלטת יו"ר הכנסת אדלשטיין, אמר זוהר: "אני מצר על החלטתו לכנס את המליאה, משום שהוא בעצם הסכים לבקשת השמאל להשתמש בכנסת לקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי', וזה פשוט חבל".