הופכים פסולת ביתית לחומר חדש דמוי-פלסטיק
הופכים פסולת ביתית לחומר חדש דמוי-פלסטיקצילום: UBQ

סטרטאפ הקלינטק הישראלי UBQ משתף פעולה עם התאגיד הגרמני דיימלר, החברה האם של מרצדס, בפיילוט לשילוב תחליף הפלסטיק האקולוגי שמייצרת UBQ כחומר גלם בייצור רכבים.

מיזם UBQ מקיבוץ צאלים פיתח תהליך מיחזור חדשני ויעיל שהופך פסולת ביתית לחומר חדש דמוי-פלסטיק.

בתהליך ההפקה הפסולת מצומצמת למרכיביה הטבעיים הבסיסיים ביותר ברמה כמעט מולקולרית. חלקיקים אלו מתחברים יחד לחומר הגלם החדש. מדובר בפירוק של תפזורת מגוונת המכילה את כל מרכיבי הפסולת הביתית - שאריות מזון, נייר וקרטון, פלסטיקים לא ממוינים, חיתולים מלוכלכים, קרטוני יוגורט משומשים וסוגי פסולת נוספים, שחלקם לא ניתנים למיחזור בדרכים אחרות. היקף היצור של המפעל מגיע כיום ל-5,000 טון בשנה.

תאגיד דיימלר הוא מיצרני הרכב הגדולים בעולם והמוביל ביצור משאיות, בהיקף מכירות שנתי של 167 מיליארד אירו. התאגיד כולל את מרצדס בנץ, סמארט ומותגי משאיות ורכבי יוקרה נוספים. ביצוע הפיילוט החדשני נעשה במסגרת מהלכי החברה לעבור לחומרי גלם ידידותיים לסביבה בתהליך היצור ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה.

לדברי טאטו ביג'יו, מנכ"ל ומייסד שותף של UBQ, ההסכם הוא הפעם הראשונה שבה מוצרי החברה ייבחנו לשימוש בתעשיית הרכב העולמית, שהיא בעלת פוטנציאל צמיחה עצום. תאגיד דיימלר הוא מהבולטים בהכנסת שיטות ייצור וטכנולוגיות חדשניות ובמחויבותו להגנה על הסביבה, ולכן שיתוף הפעולה בין החברות הוא טבעי.

חומר הגלם של UBQ משמש כבר היום בייצור מגוון רחב של מוצרים הכולל צינורות, פחי אשפה, עגלות קניות ועוד. החברה חתמה לאחרונה על הסכם לשילוב המוצרים ברשת מקדונלדס בדרום ומרכז אמריקה. לשימוש בחומר הגלם המופק בטכנולוגיה של החברה יש השפעה סביבתית אדירה הודות לצמצום הפליטה של גזים מזיקים.

הטכנולוגיה של UBQ מאפשרת לקחת את הפסולת הביתית שכולנו מייצרים, ולהפוך אותה לחומר ידידותי לסביבה שיכול לשמש כתחליף לפלסטיק.