האזכרה בישיבת כרמיאל
האזכרה בישיבת כרמיאלצילום: באדיבות ישיבת ההסדר אורות כרמיאל

במלאת שנה לפטירתו של הרב אלישע וישליצקי זצ"ל נערך ערב עיון ולימוד לזכרו בישיבת ההסדר בכרמיאל.

בערב השתתפו ראש ישיבת ההסדר טפחות וחבר מועצת איגוד ישיבות ההסדר הרב אייל גריינר, ראש ישיבת ההסדר בכרמיאל הרב יעקב ידיד, ראש הגרעין התורני ור"מ בישיבת ההסדר נהריה הרב יצחק פייגלין, ראש מכינת 'אבנר' בעכו הרב אחיקם גץ, בנו של הרב אלישע - הרב אלעד וישליצקי והרב דני סטיסקין, ר"מ בישיבת שבי חברון.

את האירוע הנחה הרב שלמה גוטמן, בוגר ישיבת כרמיאל ור"מ בישיבת עכו ששילב לאורך הערב את הסיפורים הקטנים-גדולים של המפגשים המרובים של חברי הגרעינים התורניים עם הרב וישליצקי.

ראש ישיבת ההסדר הרב ידיד סיפר: "כל ביקור של הרב אלישע בגרעיני הצפון היה מחייה אותנו, גם ביקור של רבע שעה בלבד. הייתה ברב אלישע זצ"ל תורה גדולה. רוח רחבה, ולב רגיש להבחין ולשמוע אותנו, יכולת אדירה של 'לשאת בעול עם חברו'. הרב אלישע נהג בנו בפשטות ובצניעות, במופת של ענווה, ובקשר אישי פנימי עמוק עם כל חבר גרעין, עם כל מי שרצה להתייעץ ולשמוע.

''נכון שלא נמצא כעת מי שראוי ומסוגל להיכנס אל הנעליים הגדולות שלו, אבל להשאיר את הגרעינים לנפשם, בלא שיש רוח תורה המחברת וממזגת את כל הגרעינים – זה איננו פתרון. שנה חלפה, ואנו מתפללים מקווים ומשתדלים להיות ראויים להמשיך את דרכו", הוסיף הרב ידיד.

הרב יעקב ידיד
הרב יעקב ידידצילום: באדיבות ישיבת ההסדר אורות כרמיאל