יונתן פולק בבית המשפט
יונתן פולק בבית המשפטצילום: ארגון עד כאן

האנרכיסט יונתן פולק נחקר אתמול (ב') במשטרת אריאל בגין תלונה שהגיש ארגון 'עד כאן' נגד פולק על מעורבותו בהפגנות האלימות המתקיימות בכפר קדום מידי שבוע.

לאחר החקירה הוצא נגד פולק צו הרחקה מיו"ש ל15 יום.

בתלונה המורחבת תוארו לא פחות מ-18 אירועים שונים בהם הותקפו חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בידי פורעים ערבים. פולק עצמו נטל חלק פעיל בהתפרעויות ותועד פעמים רבות כשהוא מבעיר צמיגים, הולך בראש המפגינים ועומד בלב האירועים.

נזכיר כי פולק עצור מזה שבועיים בגין אי הגעתו לדיונים שהתקיימו בעניינו בקובלנה הפלילית שהגיש נגדו ארגון 'עד כאן'. פולק ממשיך לסרב לשלם את סכום הערבות שנקבע לו, ונשאר במעצר.

עו"ד צור פלק: מקווים שהמשטרה תתעשת ותחקור את יונתן פולקארגון עד כאן

גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן', ברך על ההתקדמות בתיק: "אתמול בבוקר נחקר מנהיג 'אנרכיסטים נגד גדרות' יונתן פולק במשטרת שומרון באשמת מעורבות בתקיפות חיילים, בעקבות תלונה שהגשנו נגדו בארגון 'עד כאן'. לאחר שנים בהם האנרכיסטים מידי שבוע מארגנים ומשתתפים באירועים של תקיפות חיילים באמצעות אבנים ובקבוקי תבערה, נוצר סדק בחומת החסינות לה זכו אותם אנרכיסטים בשם חופש הביטוי.

''כל זה על גבם של חיילי צה"ל אשר נאלצים לספוג בשקט את הפציעות מאותן אבנים שמושלכות עליהם על ידי פלסטינים ואזרחים ישראליים, אזרחים ישראליים אשר זוכים להגנה יומיומית מאותם חיילים עצמם, אשר לצערנו לא זכו לגיבוי לו הם ראויים. בשבועות האחרונים מתחילה להופיע תקווה שהמציאות ההזויה הזו עומדת להיגמר. ארגון עד כאן יחד עם עוד רבים מאזרחי ישראל מברך את רשויות האכיפה על היוזמות בהן התחילו לנקוט, ומקווה למיגור התופעה".